Hej
Undrar varför folk ska envisas med att ha hundarna lösa överallt tänker dom ingenting på vad som kan hända om hunden sticker iväg som exempel så var jag ute och gick med min hund i sommras och på andra sidan vägen kom en labbe lös och får syn på min hund och den sticker rakt över vägen 25 meter före en långtradare vad hade hänt om dom 25 metrarna inte var på hans sida??? Troligen hade labben varit väldigt platt, ett annat exempel är några som alltid har hunden lös på gården åtminståne tror dom att hunden är på gården men jag vet inte hur många gånger den ha traskat runt i skogen och följt efter mig när jag har varit ute med min hund.
Listan på exempel kan göras väldigt lång tyvärr och en liten detalj i sammanhanget är ju att vi har varg i området vad händer om vargen får tag på en lös hund?
Missförstå mig inte jag tillhör verkligen inte varghatarlobbyn men jag har en sund respekt för vargen men det får bli en annan tråd det. Vad jag inte gillar är ju att hundägarna har noll koll på sina djur och vad kan inte dom ställa till med när dom smiter men lilla "Fido" är ju så snäll så hongör ingenting kanske inte men vilken hund kan hon möta? det vet ingen och ingen vet hur den hunden ragerar på andra hundar den kanske avskyr andra hundar och går till attack mot den lösa hunden, vem bär då skulden för vad som händer???