Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärla har lagt sig på ägg den 28 jan!!  (läst 714 gånger)

Lövåsen

• Södermanland
Pärla har lagt sig på ägg den 28 jan!!
« skrivet: 29 jan-12 kl 18:01 »
Mina unghönor har lagt ägg nu i 5 veckor. Och Pärla har nu gått och lagt sig på ägg, i går den 28 jan så försvann hon. Kom fram idag när jag kom med mat och ljummet vatten, försvann lika fort!! Rasen är hedemora!
Vad ska jag göra? Låta henne fortsätta men se till att hon får ljummet vatten och proteinrik mat? eller stänga in henne när ja ser henne?
Hon har lagt sig under vedbon så jag kommer inte åt henne och äggen!  :(

David97

• Gäst
SV: Pärla har lagt sig på ägg den 28 jan!!
« Svar #1 skrivet: 29 jan-12 kl 18:12 »
Det gör inget att dom ruvar nu, men i värsta fall kommer ett rovdjur åt henne där under lätt.. Så stäng in henne, och då kanske hon lägger sej innomhus, då kan hon gott få ruva :)

Lövåsen

• Södermanland
SV: Pärla har lagt sig på ägg den 28 jan!!
« Svar #2 skrivet: 29 jan-12 kl 19:28 »
Har fått tag i henne och äggen! :D Nu ligger hon på dom inne i hönshuset! där är det ialla fall + grader så hon inte fryser!:)
Ja rovdjur har vi inte haft denna vinter peppar peppar. Förra hade vi en hel räv fam! Pappa räv stor som en hund och mamma med 3-4 bebbar mitt i vintern! Vi blev inte arga när mamma räv tog våran julskinka när hon hade en hel hög med bebbar under midvintern med - 30 grader. Tur det inte var hönsen ju!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser