Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 2 Juni 2012  (läst 82730 gånger)

jerker_s

• Södermanland
SV: Byledagen 2 Juni 2012
« Svar #440 skrivet: 02 jun-12 kl 19:05 »
Inga problem att få blandraskycklingar och unghönor sålda. Tack Sandra och Emil med familj(er?).

Och ett stort tack till FM som varit så snäll som haft min kanin inhyst hos sig över en månad och tagit med honom idag. Tusen tack!
Nej men missade jag dig? Märkligt   ::):)

Jag stod och väntade på att du skulle få en sekund ledig av alla kunder ;) men du var så upptagen att jag inte ville störa.. Vi var inte så långvarade då jag varken hade något att sälja eller kunde köpa något..

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #441 skrivet: 02 jun-12 kl 19:10 »
Jag stod och väntade på att du skulle få en sekund ledig av alla kunder ;) men du var så upptagen att jag inte ville störa.. Vi var inte så långvarade då jag varken hade något att sälja eller kunde köpa något..
Jaha, ja, många köpare i kö hela tiden, bra dag.  Men du kunde hojtat hej ändå.  ;D Hälsa frun från mig också.  :)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Gräsligt grön

• Södermanland
« Svar #442 skrivet: 02 jun-12 kl 19:17 »
Instämmer i lovordskören..

Tack Sandra & Emil
Hoppas ni orkar nästa år igen..

jerker_s

• Södermanland
« Svar #443 skrivet: 02 jun-12 kl 19:29 »
Jaha, ja, många köpare i kö hela tiden, bra dag.  Men du kunde hojtat hej ändå.  ;D Hälsa frun från mig också.  :)
Ja det kunde jag kanske gjort  :-\ Hade tänkt komma förbi igen senare, men det blev inte av då lillgrabben började tröttna..

Hälsar tillbaks!

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #444 skrivet: 02 jun-12 kl 19:30 »
Jag är nyfiken på vad byborna i Byle tycker om Byledagen?
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

jerker_s

• Södermanland
« Svar #445 skrivet: 02 jun-12 kl 19:37 »
Jag är nyfiken på vad byborna i Byle tycker om Byledagen?

Ja, hoppas dom intre tröttnar på oss alla hönshjärnor ;D 8) ;D

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #446 skrivet: 02 jun-12 kl 20:15 »
Instämmer i lovordskören..

Tack Sandra & Emil
Hoppas ni orkar nästa år igen..

inte nästa år i höst  ;D ;D
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #447 skrivet: 02 jun-12 kl 20:26 »
Instämmer Jerker

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #448 skrivet: 02 jun-12 kl 20:27 »
Fina kycklingar fick ingen chans att köpa någe köööö. Har du ägg som kan skickas

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #449 skrivet: 02 jun-12 kl 21:34 »
jaaa, tack för en otroligt fin dag ;D den lilla rexkillen fick ta plats i buren där kycklingarna flyttade ut imorse. nytt programm på vår vovve-tv  ::) nu har jag verkligen ett incitament att bygga klart 6fackaren  :-[

jag trodde inte att jag skulle bli av med så mycket växter som jag ändå fick iväg. vi ses definitivt igen i höst, om jobbschemat tillåter.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #450 skrivet: 02 jun-12 kl 21:43 »
Hej och stort tack till alla som dök upp idag! Kom ihåg att det är i stort sett ni som gör dagen genom att dyka upp! ;D Inga besökare = Inte mycket till byledag  :'( ;D Tror det var närmare över 300 personer under dagen.  :o Nytt rekord.

Tack till Clara och Sara, räddarna i nöden i cafét ;D Jättebra jobbat! Och tack till Andreas som hjälpte oss under dagen med allt möjligt och en häftig eldblåsarshow som tyvärr rätt många missade pgd. av att vinden var fel så det blev ganska sent på dagen. Vill också tacka Emils pappa och övriga "Emil - släkten". ;)

Foton och förhoppningsvis lite film från dagen kommer att dyka upp såfort vi har bredband.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #451 skrivet: 02 jun-12 kl 21:55 »
Hej och stort tack till alla som dök upp idag! Kom ihåg att det är i stort sett ni som gör dagen genom att dyka upp! ;D Inga besökare = Inte mycket till byledag  :'( ;D Tror det var närmare över 300 personer under dagen.  :o Nytt rekord.

Tack till Clara och Sara, räddarna i nöden i cafét ;D Jättebra jobbat! Och tack till Andreas som hjälpte oss under dagen med allt möjligt och en häftig eldblåsarshow som tyvärr rätt många missade pgd. av att vinden var fel så det blev ganska sent på dagen. Vill också tacka Emils pappa och övriga "Emil - släkten". ;)

Foton och förhoppningsvis lite film från dagen kommer att dyka upp såfort vi har bredband.

Får hoppas det är bättre väder nästa år! :) Har kvar en getost och en färskost kvar jag försöker göra mig av med, inte lätt bland statsmänniskor! Alla kom och gick i början redan så var tråkigt att missa det mesta även om jag inga djur kan köpa så är dom kul att kolla på! :)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #452 skrivet: 02 jun-12 kl 23:32 »
Vilken härlig dag det blev trots det trista vädret! ;D
Det var jättekul att träffa både alternativare och ickealternativare (såklart!)

En stor eloge till våffelmakarna!  8)
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #453 skrivet: 02 jun-12 kl 23:55 »
Tack för en bra dag :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

FM

• Skåne
« Svar #454 skrivet: 03 jun-12 kl 02:50 »
Tack för en rolig dag   :D Fantastiskt jobb ni gör Sandra o Emil med familj o vänner! Fortsätt så! Jag är faktiskt berädd att ta den långa resan igen för det var i slutändan mycket givande trots motgångar på vägen ;)

Till er som hade tingat djur (reste långt så ville ha det mesta tingat) av mig och fått vänta på mig ber jag om ursäkt ytterligare en gång, och jag är så glad att ni orkade vänta in mig :) TACK! Notering till mig själv att ta mobil nummer så jag kan höra av mig vid förseningar o dyligt. Jag hoppas djuren finner sig till rätta och att det går bra med dem. Hör gärna av er. Jag var lite vimmsig o stressad när jag kom fram så om ni kännde att vi inte fick riktigt tid att prata eller om jag bara irra  ::) så ja hoppas ingen tog illa upp. Jag pratar gärna ;)

Slutet gott allting gott o mil räknarn räknade till över 100 totalt  ::)  :P Nästa gång får jag nog sova nån stans.

Helena R Hoppas Freddan mår bra, fina kanin  :-* Han inte prata så mycket, förhoppningsvis syns vi igen :D

Nu ska jag nog sova  ::)

Natti
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #455 skrivet: 03 jun-12 kl 10:36 »
när på året brukar höstens byledag vara?  o:)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Rödskägg

• Småland
« Svar #456 skrivet: 03 jun-12 kl 10:43 »
Hösten ;D
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #457 skrivet: 03 jun-12 kl 10:47 »
 :P hösten varar till början av december och DÅ har jag ingen lust att åka. ;)

Jonte76

• -
« Svar #458 skrivet: 03 jun-12 kl 12:32 »
    Jag måste också få tacka för en jättetrevlig dag  :)                                     O kul att min Orping tupp med höns o vita tupp , verka komma till bra hem.. /  Jonas 

Speygirl

• Södermanland
« Svar #459 skrivet: 03 jun-12 kl 14:25 »
Tack Sandra o Emil, m flera, för en fin Byledag!

Vi fick vår lille Tuppenuppe såld! Ta väl hand om honom "Neinor"! ;-)
Jan, det var jätteroligt att äntligen få träffa dig! Hoppas du ska trivas med Muscot & Mandel!
Tack, för de fina ällingarna D & C! Dom mår kanon!

Ser fram emot nästa Byledag!
Speygirl

Dela detta:

* Inloggade just nu

206 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser