Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Islandshöna ruvar nu  (läst 909 gånger)

Martina_G

• Norrbotten
Islandshöna ruvar nu
« skrivet: 10 feb-12 kl 09:02 »
Nu har min lilla islandshöna börjat ruva.
Fick höra av henne jag köpte kycklingarna av att hon aldrig hade fått en islands att ruva, Men nu vill min iaf göra det.
Jag vill helst vänta 1-2 månader till det blir lite varmare. Är ju ca -20 nu (varmare nu faktiskt, var -35) och de har inte så stor möjligheter att vara ute , de vill inte heller! Sen vill jag ha några brahmor så jag tänkte att hönan kanske vill ligga på brahma ägg sen.
hur avbryter jag nu och får henne att vilja sen då?
karl, 3 barn, fiskar, 3 råttor och med 9 islands höns oxå!

skogensrå

• Västmanland
SV: Islandshöna ruvar nu
« Svar #1 skrivet: 10 feb-12 kl 09:32 »
Nu har min lilla islandshöna börjat ruva.
Fick höra av henne jag köpte kycklingarna av att hon aldrig hade fått en islands att ruva, Men nu vill min iaf göra det.
Jag vill helst vänta 1-2 månader till det blir lite varmare. Är ju ca -20 nu (varmare nu faktiskt, var -35) och de har inte så stor möjligheter att vara ute , de vill inte heller! Sen vill jag ha några brahmor så jag tänkte att hönan kanske vill ligga på brahma ägg sen.
hur avbryter jag nu och får henne att vilja sen då?
Två av mina islandshönor ruvade förra sommaren en började ruva i höstas.försökte få den höna som ruvade först o sluta men hon fortsatte envist trots att jag tog äggen lyffte ut henne i flera veckor så gav upp o har hört att det är äldre hönor som brukar ruva men den här hadde nästan precis börjat värpa.sen började en av dom äldre hönorna ruva med var hon som började ruva en omgång till i oktober men hon ficka bara ha två ägg o var ett som började kläckas men den hadde inte klarat sig.o låter ju konstigt att islandshöns inte skulle ruva är väll ingen morden ras.

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser