Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dumma höna  (läst 910 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Dumma höna
« skrivet: 11 feb-12 kl 18:52 »
Varför går min ena höna och gömmer sig när hon ska värpa, hon går ut ur hönsgården . AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Dumma höna
« Svar #1 skrivet: 11 feb-12 kl 19:50 »
För att gömma äggen så att den dumma hönsägaren inte stjäl dem ifrån henne  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 11 feb-12 kl 20:13 »
För att gömma äggen så att den dumma hönsägaren inte stjäl dem ifrån henne  ;)
Ska jag fixa någon låda som hon kan gömma sig i.
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 feb-12 kl 20:17 »
Det skulle säkert hönan bli jätteglad över..

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #4 skrivet: 11 feb-12 kl 20:25 »
Testa,, Men hon kommer säker att försöka lura dig med ett "hemligt" ställe. Lyckas du måste du absolut dela med dig till oss andra.
  Skämt å sido.
Här har vi stängt in i hönshuset när de varit värpnöd Det har fungerar ett par dagar. Elle smygit efter till gömman och plockat ägg men alltid lämnat ett eller två kvar tills hon känner att boet är upptäckt och bytt plats. 
Du får trösta dig med att det är överlevare /kloka höner/ som gör så här..  ;)
                        MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

349 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser