Om det är vitaminbrist så bör du se en förbättring inom 3-5 dagar. Det kan ta längre tid innan hon är helt bra.
Ibland händer det att höns föds med fel i höftleden. Typ som hundar kan få HD. Vissa av dessa höns klarar sig fint tills dom blir utsatta för parningsförsök från tuppar. Då håller inte höften längre. Kan det vara något sådant som hon råkat ut för?
En annan möjlig men rätt osannolik orsak kan vara att hon har Marek. Vaccinerade djur kan i sällsynta fall utveckla sjukdomen ändå.
Åh tack ska du ha för ditt svar!

Detta med höftleden är intressant. Dock inte att någon tupp varit på henne (de är i samma ålder)
Har ej sett någon parningsförsök än. (tupparna är dåligt utvecklade)
Men dessa är uppfödda i burar och när de sen kom till mig för ca 2 veckor sedan är de frigående. kan hända att inte hennes höft hållit för frigången men klarade sig så länge hon satt i bur och inte rörde på sig så mycket.
Har ochså funderat på marek eftersom jag vet att vissa djur ibland blir missade i vaccineringen.
Hon har dock inga hängande vingar, icke heller någon viss sida som ser mer lam ut än den andra.
Men då vet jag att jag bör ge henne 3-5 dagar i alla fall. Hon är nu inne på sin 3:dje dag. Pigg som fasen men icke något bättre i benen. Hon står upp och äter men har dålig balans.
Ja jag ger en en dag till i alla fall.