Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling söker sällskap -> closed. Har sällskap nu :)  (läst 880 gånger)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Hej!

Nu kläcktes det en ensam kyckling i kläckaren..  Undrar om det finns någon som står infor liknade situation...

Vill gärna ha  en eller två kycklingar i likande ålder som sällskap för krabaten ELLER ge  kycklingen till någon i närheten som har kycklingar. Den ska slippa vara ensam kycking alternativ avvlivas :(

ring gärna 070 294 0443
Januschka
« Senast ändrad: 20 feb-12 kl 19:17 av Januschka »
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

lena70

• Gäst
SV: Kyckling söker sällskap
« Svar #1 skrivet: 18 feb-12 kl 18:22 »
Är i samma sitution...Jag hämtade en höna ifrån hönshuset.. ( har inga surhönor alls nu) Men det gick bra ändå, kanske värt ett försök??

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 18 feb-12 kl 18:32 »
Hur gjorde du?

Satte du bara hönan till kycklingen och det blev frid och fröjd??
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 18 feb-12 kl 19:40 »
Ungefär så..Fast jag valde en äldre och lugn höna, som jag visste tog bra hand om kycklingar, och som jag visste inte brydde sig så mycket om VEMS kycklingen var eller var kycklingen kom någonstanns ifrån..Kan någon av dina hönor, stämma in på den beskrivningen med??. En höna som tar hand om allt och alla..??Det var lite chansning ochså, för jag kunde inte veta till 100 %, hur det skulle gå..Men samtidigt har man ju inte mycket val heller..Men det gick jättebra! Hönan går in för sin mammaroll helt och fullt, och det är så roligt att se kycklingen med sin "mamma". Hoppas det slutar lika lyckligt för dig! Håller tummarna stenhårt!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

356 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser