Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hyra ut plats i kläckaren  (läst 1388 gånger)

curant97

• Ångermanland
Hyra ut plats i kläckaren
« skrivet: 19 feb-12 kl 13:07 »
Jag undrar hur mycket ni brukar ta för att kläcka ägg till andra i er kläckare?
Har fått en förfrågan men jag vill inte låna ut den, kan däremot ta emot ägg för kläckning...
"Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben. Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst."

Magnus73

• Västerbotten
SV: Hyra ut plats i kläckaren
« Svar #1 skrivet: 19 feb-12 kl 13:15 »
Har hyrt ut min Rcom50pro nu för 500kr, ska inte kläcka förrän i april själv så tänkte man kan ju testa hyra ut den och se hur det går

curant97

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 19 feb-12 kl 13:58 »
Kan man ta ut en kostnad per ägg också? Hur mkt?
"Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben. Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst."

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #3 skrivet: 19 feb-12 kl 14:15 »
Man får väl räkna hur mycket ström den drar och hur mycket tid man lägger på att hålla lite koll på kläckaren etc.
Sedan är det nog viktigt att man avtalar när senast kycklingarna ska vara avhämtade efter kläcket.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #4 skrivet: 19 feb-12 kl 14:33 »
känner att vår kläckare är för dyr för att låna ut men jag hade kunnat tänka mig att kläcka andras ägg i den även om jag är lite rädd för sjukdomar. men innan jag fixade egen kläckare så anting bet 300 kr för att få mina äggkläckta och då fick jag kycklingarna så fort dom kom ut. el så bytta jag tjänst så dom kläckte och så fick dom några av kycklingarna i utbyte av mig.
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 19 feb-12 kl 14:47 »
Jag har två stora kläckare (ca 400 & 300ägg) och kläcker ibland åt andra. Jag tar 5 kr/inlämnat ägg oavsett resultat när jag ändå har igång maskinen och ruvar ägg  åt mig själv. Ska jag starta maskinen åt någon annan så kostar det mer.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

curant97

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 19 feb-12 kl 17:48 »
Åh tack!
Då vet jag på ett ungefär...  :)

Valmet

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 19 feb-12 kl 21:06 »
Tar 10 kr/st

Det blir ju ändå mkt billiga kycklingar om kläcket går bra.
Skulle det bli dåligt så drar jag av lite..

Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser