Nu har vi alltså bestämt oss för att det ska bli av!:) När: Söndag 6:e Maj 11.00-15.00
Var: Uddeholm, Möklinta. Ligger ca 2,4 mil norr om Sala.
VÄGBESKRIVNING: http://kartor.eniro.se/m/9UVeW Gå in via denna länken och fyll i varifrån du åker så visas vägbeskrivning!Vad: Försäljning av i huvudsak fjäderfä, men man kan även ta med andra smådjur, hantverk, växter osv ifall man vill.
Vi kommer att sälja fika/korv där. Bord kan man boka för 50kr. Men det går självklart bra att ta med eget bord ifall man hellre vill det, och då kostar det såklart inget att sälja. ALLA säljare måste dock kontakta mig så att jag har koll på hur många som kommer:) Skicka mig ett meddelande här på Alternativ, eller maila mig på zinnika82@hotmail.com
Det jag behöver veta är om du vill boka ett bord och ungefär vad du kommer att sälja. (Förstår att det kan va svårt att veta redan nu vad man kommer att ha till försäljning, men en liten aning kanske man har iaf:)
När försäljarna kontaktat mig kommer jag lägga upp info här om vad som kommer att finnas på bytardagen. Om du söker nåt särskilt så kan ni skriva det här i tråden alternativt maila mig, så kanske någon kan ta med just den rasen, äggen eller vad det nu må vara.
Har säkert glömt en massa nu, men fråga på! Mer info kommer vartefter.
/Jessica, Flying Goose
SÄLJES:
Jennim: Grönvärpare, ev Araucana och Silkeskycklingar, ev några värpande blandisar
Flying Goose: Blandiskycklingar, matägg/avelsägg, fjäderörhängen, ev vaktelkycklingar
mysk-åsbomamma: Troligtvis Åsbokycklingar och ev någon tupp. Smycken, mat, avelsägg
Travelerhorses kommer eventuellt: Höns, kycklingar, ägg, ällingar
Januschka: Grönvärparhönor, Hedemoratuppar, myskankor honor/hanar, honung, matägg, kaninskinn, förmodligen en del växter, förhoppningsvis grönvärparkycklingar
Sofi Stuvemark: Vuxna höns av blandras, dvärgkochin/värpras kommer att finnas till försäljning.
Ev Jessica Hallgren: I så fall har hon med sig Hedemorakycklingar och avelsägg, ankungar (blandras på gul och blåanka, ev avelsägg från skogsfasan, fårskinn.
Johanna Johansson: Orpingtonkycklingar i olika färger och åldrar
KÖPESÅsbohönor, Wyandottetupp, hedemorahönor, Hamburgerhöns, avelsägg från Wyandotte, ägg från Paduan, Brahmatupp, Belgisk jättekanin.