Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönssadlar  (läst 947 gånger)

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
Hönssadlar
« skrivet: 23 feb-12 kl 07:58 »
Var köper ni dessa sadlar? Nyfiken, båda mina hedemoror och min stackars kala isbar har fläckar på ryggen medan de andra tre verkar klara sig undan. Nu ska ju tuppskrället ut och sedan ska jag vara utan tupp tills vintern är över, har jag bestämt. Är inte sugen på tupp just nu, har blivit lite rädd för dem efter att den här uslingen har hoppat på mig några gånger. Lite trist, det är samma sak med barnen, ingen av dem vill längre gå ut till hönsen. Men jag inser samtidigt att de nog mår bättre av en tupp så vi får väl försöka hitta någon snäll sak lite längre fram i vår...
Bor i norrländsk by med man, barn, fem hundar, en norsk skogskatt och en liten hushållsflock höns
.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönssadlar
« Svar #1 skrivet: 23 feb-12 kl 08:06 »
Jag syr de själv. Lite tyg, resårband o mer eller mindre bråk med symaskin så har man sig en klucksadel. :p ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
SV: Hönssadlar
« Svar #2 skrivet: 23 feb-12 kl 08:21 »
OK, där föll det för min del. Jag lyckades inte ens få ihop en cylinder i fleece till min dräktiga labbetik som såg någorlunda ut, den är stor och med värdelös passform. Symaskinen och jag är inte kompisar... Nåväl, kanske nästa tupp blir lite lugnare med hönorna.
Bor i norrländsk by med man, barn, fem hundar, en norsk skogskatt och en liten hushållsflock höns
.

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser