Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan man vänta sig att dom börjar ruva?  (läst 1026 gånger)

Lanemyr

• Småland
När kan man vänta sig att dom börjar ruva?
« skrivet: 28 feb-12 kl 22:07 »
Har ett gäng dvärgkochin födda i somras. De värper på bra och så. Så när kan man vänta sig att någon ska börja ruva?

Ps. Är sidan hackad eller ska de vara en slaktad Pippi bland alla smileysar? Ser ju lite kul ut :)

:-\

lena70

• Gäst
SV: När kan man vänta sig att dom börjar ruva?
« Svar #1 skrivet: 29 feb-12 kl 19:40 »
Dvärgkochin älskar att ruva..Ha tålamod, fast de kanske väntar tills det blir varmare ute..Mina har inte ens börjat värpa än..Jag väntar fortfarande på ägg..Annars skaffar du en kläckmaskin, om du inte har tålamod att vänta..Kycklingarna när de väl är födda, kanske en liten kochinhöna vill ta hand om??

Lanemyr

• Småland
SV: När kan man vänta sig att dom börjar ruva?
« Svar #2 skrivet: 01 mar-12 kl 18:17 »
Jag har ju 20 ägg i kläckare som förväntas kläckas i helgen, så du tror att jag kan släppa dom små till en höna då? Har hört att hönsen kan picka ihjäl di små?

Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser