Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mignoner!  (läst 915 gånger)

Ulvstorp

• Västergötland
    • www.vitaguldetskennel.se
Mignoner!
« skrivet: 29 feb-12 kl 08:33 »
Mina mignon hanar är inte snälla mot tjejerna!! Snart har honerna inga fjädrar kvar i naken. Kan vet vara så att de är mer tokiga på tjejerna bara för att jag har en Peking hane som är mer attraktiv enligt tjejerna? Måste försöka få någon att ta min Peking hane så han kan få en egen tjej!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Mignoner!
« Svar #1 skrivet: 29 feb-12 kl 10:23 »
Hur många honor respektive hanar har du?

Är det konkurrens om honorna, dvs flera hanar, så parar de sig oftare, är min erfarenhet.

Vill du ha renrasiga ankor, så måste du separera bort pekingankan, storleksskillnaden är ingen garanti för att han inte parar sig med dina honor.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Ulvstorp

• Västergötland
    • www.vitaguldetskennel.se
« Svar #2 skrivet: 29 feb-12 kl 11:22 »
Jag har 2 hanar och 2 honer då en har försvunnit! De är bara på en av dem! De har en favorit !Sedan är ju Peking hanen inte så snäll mot en av mignon hanarna!

Jag vill ju ha renrasiga men jag kan ju inte bara slå ihjäl honom! Har inte möjlighet att separera honom från de andra! Jag skall försöka lösa det på något sätt! Och kanske köpa in några fler honer!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 29 feb-12 kl 11:25 »
Det finns alltid lösningar. Bygg en till inhägnad, med separat enkelt hus. Ankor tål kyla bra, det räcker med ett enkelt oisolerat hus.

Ska man ha flera hanar i samma grupp är min erfarenhet att det är bäst att ha 3-5 honor per hane. Dessutom bör de ha gott om plats, både inne och ute.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser