Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Erfarenheter av checkerboarding/nectar management?  (läst 808 gånger)

Orje

• Bohuslän
    • Orjes Bin
Erfarenheter av checkerboarding/nectar management?
« skrivet: 06 mar-12 kl 11:52 »
Finns det någon biodlare som har provat på den här metoden att sköta ett samhälle och vill skriva lite om sina erfarenheter? En del har skrivits bla på detta forum men mest teoretiskt ang metoden och inte så mycket konkreta redogörelser om hur det gick i verkligheten?
Upplevda fördelar/nackdelar? ???

Själv tänkte jag prova detta på två av mina samhällen i år och jämföra resultatet med mina övriga tre samhällen. Alltid lär man sig något om sina bin och erfarenheter är inte så tungt att bära. ;D
//Orje
Think outside the box
http://orjesbin.blogspot.se/

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Erfarenheter av checkerboarding/nectar management?
« Svar #1 skrivet: 06 mar-12 kl 12:44 »
Joo det fungerar , men om man gör det för mycket så kan det bli så att samhällen klarar inte att värma upp utrymmet , som KAN leda till kyld yngel , som kan leda till kalk yngel.

Som med allt svenskt , lite lagom är bäst  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

292 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser