Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Döda varoan med el och värme ?  (läst 2235 gånger)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
Döda varoan med el och värme ?
« skrivet: 07 mar-12 kl 17:33 »
Ja , ? vad ska man säga ? Döda varoan med el och värme ? 

From the USA, we can now offer this device suitable for National , WBC and Langstroth hives. This tool was developed at Michigan State University Department of Entomology and is varroa control without chemicals. The Mite Zapper combines mite biology with simple physics. The comb is drone size and has an embedded heating element. The mite prefers the larger drone cells and, once the queen has laid her eggs and the pupae develop, the mites inhabit the cells. Two minutes of power from a 12v battery and the contents of the sealed cell are destroyed. There is no need to open the hive during treatment. One control box will operate many mite zappers.
A notch will need cutting in your brood body/lift to accomodate the cable snugly.
Brood body not included.

http://www.thorne.co.uk/whats-new?product_id=4900

mvh edward
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Edward.

• Gästrikland
SV: Döda varoan med el och värme ?
« Svar #1 skrivet: 08 mar-12 kl 00:03 »
hem sidan http://www.mitezapper.com/

youtube klipp

MiteZapper - Varroa Mite Control WITHOUT CHEMICALS

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 08 mar-12 kl 00:38 »
hmmm, så de varroakvalster som överlever är de som sätter sig i vanliga celler? Vet inte om jag gillar de eventuella följder som kommer på det. Visserligen minskar det antalet kvalster, men hmmmmm Fast jag kanske är en pessimist...
Västgötamor

Gerard

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 10 mar-12 kl 00:15 »
Här är min första kommentar i ämnet:
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=64170.msg513674#msg513674

Jag tror det kan finnas några tidigare...
Som vanligt är det inte att ha idéer som gäller, utan att faktiskt göra saker... Nåja.

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling

Edward.

• Gästrikland
« Svar #5 skrivet: 10 mar-12 kl 09:43 »
Tydligen har företaget som tilverkar den här miklat med den i tio års tid.

Förra året köpte de upp ner lusade samhällen , vem skulle har trot att man kunde sälja varoa dyrt  ;D

mvh edward :P

Palm

• -
« Svar #6 skrivet: 19 jul-14 kl 11:38 »
Har du testat det?

Dela detta:

* Inloggade just nu

375 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser