Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Covatutto 54  (läst 1206 gånger)

Kanin-Eva

• Dalarna
Covatutto 54
« skrivet: 12 mar-12 kl 10:25 »
Jag har just fått hem min Covatutto 54 men jag tycker att det saknas en bit. Är det någon här som har samma kläckare och som kan bekräfta att biten verkligen SKA finnas innan jag kontaktar leverantören.

Den lösa bottenplattan består av en kraftigare plast än mellanväggarna och den täcker inte hela bottenytan (för att man ska kunna komma till och fylla på vatten, antar jag). Sedan ser det på ritningen ut som om det finns en lång, smal bit som man kan lägga i för att botten ska bli hel. Det är denna bit som jag saknar. Snälla kan någon bekräfta (eller ta mig ur villfarelsen) att denna bit ska finnas. Är den i så fall av samma lite styvare plast som resten av botten?

/Eva

Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Covatutto 54
« Svar #1 skrivet: 12 mar-12 kl 10:39 »
hos min Covatutto 24 finns det en sådan med, men den ser ut precis som en skiljevägg som man skiljer äggen med, så du kanske har blandat ihop den biten med sådana?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Nybo

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 12 mar-12 kl 10:43 »
Den bit som du saknar är mellanväggen.Man centrerar bottenplattan på 18 dagen, tar bort mellanväggarna och lämnar de 2 yttersta(där skåran slutar),lägger mellanväggar vid båda sidorna så att kycklingarna inte trillar ner.
// Camilla

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 12 mar-12 kl 11:07 »
Kanon!!! Och tack så mycket! Då vet jag hur det är.

Forumet här är verkligen en räddare i nöden. I ett nafs får man svar på alla möjliga och omöjliga frågor. Det känns så tryggt när man är nybörjare.

/Eva
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 12 mar-12 kl 11:14 »
Håller med.
Här får man hjälp med det mesta. :)
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

304 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser