Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar dom lägga ägg??  (läst 1043 gånger)

MiniMina

• Skåne
När börjar dom lägga ägg??
« skrivet: 19 mar-12 kl 16:33 »
Hejsan!

Köpte för ca 3 veckor sedan 2 hönor och en tupp av dvärg brahma. dessa skulle vara kläckta förra våren.
Nu undrar jag när dessa börjar lägga ägg? Tuppen och den ena hönan är jätte röda i skinnet i ansiktet men den andra hönan är något ljusare. Dom får gå ut och in som dom vill och har fri tillgång på snäckskal, värp opti samt hel havre och korn, de får även matrester. Gör jag något fel?
Glad tjej som bor på landet med sambo, son, 2 isländska fårhundar, 2 katter, häst och 3 dvärg brahmor

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: När börjar dom lägga ägg??
« Svar #1 skrivet: 19 mar-12 kl 16:40 »
Du gör nog inget fel :-)
Det brukar ta ett tag innan dom är *hemma* på en ny plats...och dom vill nog ha lite mer vår innan äggningen kommer igång alltså värme och ljus :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

MiniMina

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 19 mar-12 kl 16:47 »
Då måste jag alltså köpa mig en dos tålamod  ;D
Glad tjej som bor på landet med sambo, son, 2 isländska fårhundar, 2 katter, häst och 3 dvärg brahmor

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 19 mar-12 kl 18:52 »
Håller med, ha tålamod, väntar fortfarande på att mina dvärgkochin ska börja värpa, de flesta av dom är födda  sommaren 2011, nu värper iallafall EN höna, och jag är så glad, kläckmaskinen nästa..

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
« Svar #4 skrivet: 20 mar-12 kl 10:33 »
En stor dos härligt tåla mod :-)
Men det är spännande att längta:-) och undertiden får du njuta av dina fåglar som dom är :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser