Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  TIPS: Höns på tv ;)  (läst 9564 gånger)

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
SV: TIPS: Höns på tv ;)
« Svar #20 skrivet: 20 mar-12 kl 21:22 »
Tittar för fullt !  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #21 skrivet: 20 mar-12 kl 21:27 »
Reklaaam igen! Suck!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Attes matte

• Jämtland
« Svar #22 skrivet: 20 mar-12 kl 21:29 »
Finns i första inlägget ;)

Oups...  :-[

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Jennyt

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 20 mar-12 kl 21:41 »
HIHIHIHIHI..... jösses va roligt, där är du ju <3
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

4-ever

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 20 mar-12 kl 21:44 »
Gud vad söt och fin du var!!!
Tyckte du skötte det superfint!
Vill ju bara krama om dig!!!
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

shelale

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 20 mar-12 kl 21:44 »
Hur hamnar man i tv bara sådär? Sökte du till något eller känner du dem?

FM

• Skåne
« Svar #26 skrivet: 20 mar-12 kl 21:45 »
Det där gick vell fin fint  ;) kommer kanske något mer, jag får nog kolla på datorn sedan :P
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #27 skrivet: 20 mar-12 kl 21:45 »
weee!
*Viftar med vimplar*
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #28 skrivet: 20 mar-12 kl 21:46 »
Klockrent att du gav han en liten tupp *asg*
Du var såå söt så Sandra  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #29 skrivet: 20 mar-12 kl 21:47 »
Vad bra det var!!  :D
Fjäderfän och kaniner

Pullarius

• Uppland
« Svar #30 skrivet: 20 mar-12 kl 21:47 »
Du var ju bara hur bra som allra helst!
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #31 skrivet: 20 mar-12 kl 21:48 »
NU LIGGER DET UPPE PÅ INTERNET!!!!
http://www.tv6play.se/play/​Sandras_masslakt.php
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #32 skrivet: 20 mar-12 kl 21:51 »
Ah, det är över ...  :-[ Vart inte så farligt ändå. Förutom att man satt och skämdes åt sin röst (det där att man hör en annan röst i sitt huvud när man pratar än när man hör sig själv sedan på inspelning), hörde på mig själv hur nervös jag var samt hur stel i ansiktsuttrycket man såg ut hela tiden.  :-X Tyckte det var kul att de tog med det där när jag räckte fram lilltuppen åt honom. ;D

Shelale: De kontaktade mig via min hemsida och ville ha med mig. De hade hittat mig från början genom alternativ. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dajen

• Uppland
« Svar #33 skrivet: 20 mar-12 kl 21:53 »
Kanonbra ju! Synd att jag inte lämnade mina tuppar till dig tidigare, då hade de ju kanske kunnat få sina five seconds of fame innan det bittra slutet...  ::)

FM

• Skåne
« Svar #34 skrivet: 20 mar-12 kl 21:54 »
Jo hördes att du var nervös men du behöver deffenitivt inte skämas ;) Jättebra jobbat!
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #35 skrivet: 20 mar-12 kl 21:55 »
Ja, nu är du ju Sandra med alla här. ::) ;)

Sandra, jag ville säga att du gjorde ett skitbra jobb! Att visa hur mycket man tycker om sin tupp, finkänsligheten du visar, och att du respekterade att nån inte klarar av att vara med om slakt mm. Och allt detta under press av en filminspelning! All respekt till dig!!!
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #36 skrivet: 20 mar-12 kl 22:04 »
Tack tack.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #37 skrivet: 20 mar-12 kl 22:18 »
Kollade igenom igen nu och lyssnade mer på vad jag sa .... "Man ska bloda av dem, så allt blod rinner ut och så... " Hahaha... ;D Skum mening. 

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #38 skrivet: 20 mar-12 kl 22:25 »
Var jätteroligt att se hur du hade dina höns. Det lilla man såg vill säga   :)
Sen är det inte så lätt att hänga med i deras jargong som blandas mellan mycket "skitsnack" och en aning seriösa budskap. Så det är bättre att bara vara sig själv och få fram sina egna budskap. Bra att du fick med att hönsen haft det bra innan och då kan man med bättre samvete äta kött och att man enligt lag är skyldig att de ska vara medvetslösa före slakt. Gott jobb ju! Och du bjöd dem till och med på mat - hjälpte de till att laga? Är de hyfsat tramsiga hela tiden eller var de lite mer "normala" utanför kameran?

Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #39 skrivet: 20 mar-12 kl 22:29 »
Haha vilket gäng :D Jag vill träffa Erik och Mackan! D:

Håller på att ladda ner avsnittet just nu. :D Måste ju sparas ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

325 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser