Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  min lilla kyckling....vad kan det va?  (läst 1741 gånger)

Australorp_87

• Öland
min lilla kyckling....vad kan det va?
« skrivet: 22 mar-12 kl 09:47 »
Inatt klockan två kom två kycklingar till ;-) men den ena hade en tråd hängandes med vad jag tror är gulesäcken efter sig.....
Jag lät dom vara kvar i maskinen och nu när jag tittade hade säcken torkat och lossnat men den ser lustig ut i rumpan.....den har kissat och bajsat samt har jag försökt tabort resterande torkade rester med tops och ljummet vatten utan resultat....måste den avlivas???? den är pigg i övrigt... :-(:-( :'(:'(

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: min lilla kyckling....vad kan det va?
« Svar #1 skrivet: 22 mar-12 kl 09:57 »
Kycklingar som inte drar in gulesäcken ordentligt kan ibland klara sig och ibland går det inte. Avvakta du så länge den verkar pigg det finns en chans att den klarar sig  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Australorp_87

• Öland
« Svar #2 skrivet: 22 mar-12 kl 22:43 »
Tack så nycket! ;-) men kommer dom alltid ha den lilla knoppen utanför? Har två kycklingar med detta nu :-( den sista som också kläcktes...

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Kyckling
« Svar #3 skrivet: 23 mar-12 kl 08:18 »
? Hur ser sånt ut
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Australorp_87

• Öland
« Svar #4 skrivet: 29 mar-12 kl 17:58 »
Under kloaken sitter kan man säga som en navel om jag inte tror fel, jag ser det som så :)....Drar dom inte in gulsäcken så har mina just nu som en torkad svart liten klump där. Och den trillar väll bort tillslut....Om kycklingen överlever vill säga. Än så länge är mina väldigt pigga och spralliga och klumpen är torkad så den ska bara trilla bort hoppas jag :) Det gör den nog med tiden....Jag jämför det nästan som en navel hos små nyfödda spädbarn att den torkar och trillar av tillslut :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser