Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gulankor och ölandsgäss  (läst 1479 gånger)

challe:)

• Småland
Gulankor och ölandsgäss
« skrivet: 22 mar-12 kl 21:21 »
Hej!
Fick göra mig av mina löpankor i vintras pga deras vinter hus rasade in.
Och nu vill jag ta upp det igen men tänkte testa någon ny ras som gulanka.
Och jag vill ha gäss också så det blir väl ölands gäss då jag bor nästan där.
Jag hade tänkte bygga helt nytt hus till dom men jag har lite frågor om det.
Kan jag ha både ankor och gäss i samma hus?
Kan jag ha genbank på båda djur raserna eller finns det någon regel om det?
Hur stort hus till 4st ankor och 3st gäss räcker 9kvm

hoppas någon har tid att svara mig!!

mvh charlie
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Gulankor och ölandsgäss
« Svar #1 skrivet: 22 mar-12 kl 21:46 »
I Håkan Hallanders Husdjur till husbehov finns en ritning på ett kalkonhus som jag tror går att ha som ett gås och/eller ankhus.
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

challe:)

• Småland
SV: Gulankor och ölandsgäss
« Svar #2 skrivet: 22 mar-12 kl 22:13 »
Kjell.Fredrik jag hade tänkt ha alla i ett hus på 9kvm är det för litet.

nittonhundranittiosex ritning har jag redan i huvudet men det är storleken jag är osäker på!.
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser