Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor tupp och små hönor  (läst 1841 gånger)

09

• -
Stor tupp och små hönor
« skrivet: 02 apr-12 kl 16:37 »
Hej! Går det bra att ha en stor tupp tillsammans med små höns? Eller finns det risk att hönsen kan skadas vid tex parning om storleksskillnaden är för stor?

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
SV: Stor tupp och små hönor
« Svar #1 skrivet: 03 apr-12 kl 12:42 »
Jag avråder dig ha stor tupp till liten höna. Har själv varit med om att en höna fick vingarna "avtrampade"  :'(            Mycket lidande på grund av min dumhet.

09

• -
« Svar #2 skrivet: 05 apr-12 kl 08:26 »
Usch då. :(
Då ska jag inte skaffa några små hönor.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 05 apr-12 kl 08:33 »
Det önskvärda är att ha höns och tupp i samma storlek.
Inte STOR-tupp till små hönor.
Bra att fråga innan   ;)
Hedemorahöns

Bulan

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 05 apr-12 kl 08:36 »
Det finns så himla många trevliga tuppar av mindre modell så skaffa en sån till små hönor istället :) Har själv tre tuppar, en av mellanstorlek och två dvärgar. Underbart snälla mot sina flickor och ingen risk för "krosskador"  :P
Bulan

09

• -
« Svar #5 skrivet: 05 apr-12 kl 08:39 »
Jag har redan köpt en "normalstor" tupp (blandras) och ungefär lika stora hönor, som ska hämtas på måndag. :)
Men så ville jag ha några mindre hönor också, men jag får nöja mig med de stora. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser