Jag tar väldigt sällan kycklingar efter mina höns, Så där vart 3 eller 7 år vilket gör mig både ringrostig och oerfaren fast jag levt med höns i årtionden. Jag behöver hjälp
Bakrunden är: Hönan har legat på 11 ägg och jag har fått två kycklingar en dygn 23 den senaste i kväll dygn 24 (får se om den lever i morgon) den sista har jag plockat ur ägget för hand med en varm blöt tops och nagelsax
Orsaken är att den har pickat hål kl 08 och inte mer under dagen kl 19 lever den fortfarande men är kall och när jag värmer mot min kropp så piper den. Kände att jag måste agera
Jag tog genast ut den blöta kycklingen till hönan med vidhängande gulesäck då jag resonerat hon är varmare än jag
-Ska gule säcken med eller tas bort och kan den lilla klämmas av de andra äggen ?
Nästa fråga är: Det finns 9 ägg kvar och jag har lyst dom men förstår mig inte på om det är något liv där inne. Äggen är mörka inuti?
Naturligtvis har jag ingen kläckare men har en gång tidigare i slut stadiet lagt 3 ägg under en värmelampa ( för lamm ) och lyckats.Kanske mer tur
Hur ska jag agera

Vad är lämpligast nu ? Ska jag flytta resterande ägg och försöka kläcka under värmelampa för att skydda de kycklingar som finns (2) ??
De äggen är också äldre än dessa som nu är kycklingar när jag la dem under hönan som blev klucksjuk 10/3
MvH Cokett