Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tappa gulesäcken?  (läst 1397 gånger)

daniel70

• Gotland
Tappa gulesäcken?
« skrivet: 04 apr-12 kl 07:45 »
Min första (i äggkläckare) kyckling tog sig ur ägget för en stund sedan. Kulkul! Men när den kravlat runt en stund så ser jag att det ligger kvar en klump vid äggskalet, typ som en liten två cm blåsa. Kan det vara gulesäcken som den råkat dra av?? Eller finns det nåt annat klägg i ägget som blir över vid kläckning?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tappa gulesäcken?
« Svar #1 skrivet: 04 apr-12 kl 07:47 »
Ibland hinner dom bajsa innan dom kommer ut  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

shelale

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 apr-12 kl 21:28 »
är inte det typ navelsträngen och hinnorna? jag har sett det också ibland. ibland lossar det och fastnar i ägget och ibland lossnar det från ägget och följer med kycklingen en liten stund tills den fastnar i nått o ramlar av. (vad jag har märkt iallafall)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 04 apr-12 kl 21:35 »
är inte det typ navelsträngen och hinnorna? jag har sett det också ibland. ibland lossar det och fastnar i ägget och ibland lossnar det från ägget och följer med kycklingen en liten stund tills den fastnar i nått o ramlar av. (vad jag har märkt iallafall)

Så har jag också tänkt, det är ju mer regel än undantag att det blir så. Ingen fara alls för kycklingen alltså.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser