Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baktung höna  (läst 2475 gånger)

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
Baktung höna
« skrivet: 05 apr-12 kl 16:33 »
Har en höna som har en stor vätskeansamling bakom/mellan benen...ser ut som en hängbuk. Det gör att hönan liknar en löparand i stilen när hon går. Hon verkar inte allmänpåverkad. Någon som vet vad det är och vad man skall göra?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
SV: Baktung höna
« Svar #1 skrivet: 06 apr-12 kl 10:47 »
ingen som vet  :'(
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #2 skrivet: 06 apr-12 kl 11:02 »
äggledarinflam.
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

lena70

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 apr-12 kl 11:05 »
Känns hon hård mellan benen?. Funderar på äggledarinflammation??

Torry

« Svar #4 skrivet: 06 apr-12 kl 11:14 »
Kan vara bukhinneinflammation. Då måste du kontakta en veterinär och få antibiotika. Här är en låång tråd om en höna med samma symptom. http://www.alternativ.nu/index.php?topic=76358.0
//Torry

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
« Svar #5 skrivet: 07 apr-12 kl 11:00 »
Det verkar som bukhinneinflammation eller bukvattusot...när man behandlar med antibiotika; försvinner vätskeansamlingen av sig själv eller måste/skall man sätta in dränage?

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

pris på kalkon
i Kalkoner
[Idag kl. 04:53]

Legoslungning
i Biodling
[Idag kl. 04:52]

Gissa bajset
i Andra husdjur
[Idag kl. 04:51]

legosy
i Skinn
[Idag kl. 04:49]

Röveri!
i Biodling
[Idag kl. 04:48]

Beta: mobil!
i Teknisk support
[Idag kl. 04:45]

Hur är det möjligt?
i Teknisk support
[Idag kl. 04:44]

förening för matinköp
i Ekonomi
[Idag kl. 04:42]

Korsnäbb ej medfödd????
i Höns: Sjukdomar och skador
[Idag kl. 04:41]

Har frö av rankspenat
i Fröodling
[Idag kl. 04:40]

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser