Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad vill den med sitt intensiva pipande??  (läst 6227 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Vad vill den med sitt intensiva pipande??
« Svar #20 skrivet: 10 apr-12 kl 12:41 »
Usch ja, det var dumt att lämna bara två men jag trodde inte för mitt liv att de var så fästa vid varandra så tidigt, de var ju bara tre dygn när de andra åkte. Det har dock lugnat ner sig nu och i morse så var det vanligt små-prats pip av båda två. Dotterna har haft en tuff natt med de små liven, de har sovit i hennes hand stundvis och varit lugna och sedan i en "mysig" fleece grotta för marsvin. Jag tror också att de vill ha något mörkt fluffigt att sova under, som en mamma-höna.
Ska aldrig skilja grupper åt med mindre än att lämna minst tre/fyra kvar i gruppen. Det var ju så hjärtskärande igår när den var så ledsen :-\
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

näshulta

• Uppland
« Svar #21 skrivet: 10 apr-12 kl 13:03 »
Bra tanke där henrik.

Måste nog säga att jag håller med dig trots att jag själv tillhör "the dark side".

Men nu har jag köpt in ägg från extremt ruvvilliga raser så jag hoppas att det blir ett slut på det här.

Om jag inte bara får en massa tuppskrällar förstås...

Mvh Gabbi

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 10 apr-12 kl 13:28 »
Jag tror nog att ungarnas trygghet/brist på trygghet beror mycket på hur de kläcks också - i maskin alltså. Min Rakel som jag kläckte under en glödlampa fick jag hjälpa ut då luftfuktigheten var alldeles för låg. Hon präglades alltså på mig. Inte bar jag runt på henne hela tiden, men hon fann sig ändå gott med sin nalle, värmelampa och lilla grotta. Däremot var båda kycklingarna som jag sedan köpte för att vara syskon till henne väldigt otrygga. Den ena var jätterädd även när den blev större och pga att den var så tacksam att jaga blev den en dag för ett far veckor sedan så illa hackad att jag fick ta bort den. Den andra är också fortfarande en osäker individ. Nu vet jag inte hur de kläcktes i maskinen och vad för värld de kom ut till just då, men miljön de befann sig i när jag hämtade var inte så trevlig. Att de var de enda två kycklingarna i det kläcket är det enda jag vet, men så stor skillnad i mående mot hur min mådde som liten måste ju ändå visa på något... (De var ca 2 veckor när jag hämtade dem.)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

282 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser