Jag tror nog att ungarnas trygghet/brist på trygghet beror mycket på hur de kläcks också - i maskin alltså. Min Rakel som jag kläckte under en glödlampa fick jag hjälpa ut då luftfuktigheten var alldeles för låg. Hon präglades alltså på mig. Inte bar jag runt på henne hela tiden, men hon fann sig ändå gott med sin nalle, värmelampa och lilla grotta. Däremot var båda kycklingarna som jag sedan köpte för att vara syskon till henne väldigt otrygga. Den ena var jätterädd även när den blev större och pga att den var så tacksam att jaga blev den en dag för ett far veckor sedan så illa hackad att jag fick ta bort den. Den andra är också fortfarande en osäker individ. Nu vet jag inte hur de kläcktes i maskinen och vad för värld de kom ut till just då, men miljön de befann sig i när jag hämtade var inte så trevlig. Att de var de enda två kycklingarna i det kläcket är det enda jag vet, men så stor skillnad i mående mot hur min mådde som liten måste ju ändå visa på något... (De var ca 2 veckor när jag hämtade dem.)