Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När sätter ni över kycklingar till flocken?  (läst 7513 gånger)

Jennyt

• Västergötland
SV: När sätter ni över kycklingar till flocken?
« Svar #20 skrivet: 17 apr-12 kl 11:18 »
Låter så  ;D

Låt dem du göra upp ordentligt. Det brukar vara ganska snabbt överstökat. Om de ska hålla på att börja om flera gånger, hela tiden, så blir det ju en massa mer slagsmål jue ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #21 skrivet: 17 apr-12 kl 11:38 »
Det kan vara bra att sätta in dom när det är mörkt. Det kan ev. bli minder bråk då. Men att de ska rangordna sej det kommer man nog inte ifrån. Är hon en bra mamma så visar hon att de övriga ska ge >:Di hennes kycklingar. Kanske du kan bjuda på godis just innan du släpper in dom så har de flesta annat att tänka på om du inte vågar dej på mörker varianten.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #22 skrivet: 17 apr-12 kl 19:41 »
Ikväll satt de store på sina pinnar och rörde inte en fjäder när de små och Vera stökade runt i hela huset. Det ska nog gå bra. Men jag vågar nog inte släppa helt.. Vill inte att de går utomhus riktigt ännu.. Fast Vera blir surare och surare när jag stänger om dem igen... Min man ska sätta upp en webkamera i hönshuset så jag kan kolla via internet att de mår bra  8)
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

237 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser