Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Presentera ny tupp  (läst 4073 gånger)

Lina79

• Västergötland
Presentera ny tupp
« skrivet: 15 apr-12 kl 10:00 »
Idag ska jag hämta en ny tupp, den gamla dog, så det finns ingen i hönsgården nu..
Hur ska jag presentera honom för hönorna?
Bara släppa in honom och hoppas på det bästa?
Behålla honom i transportburen nån timme (i hönsgården)..
Eller sätta in honom på natten på pinnen?
Hur har ni gjort? Vad har funkat?
Grand Danois, Bondkatt, Dvärgkochin, Mille fleur

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Presentera ny tupp
« Svar #1 skrivet: 15 apr-12 kl 10:06 »
jag brukar ta in hela flocken i hönsgården sen ger jag dem lite mat så att dem är avkopplade tar transbord buren och ställer in den i mitten av hönsgården så att alla hönsen kan se vad som är i sen öppnar jag locket och tuppen/hönan brukar gå ut och först granska dem nya hönsen/tupparna om jag har andra tuppar i gården brukar dem cirkla runt varandra och den blir det fajt  >:(
men med en ny tupp till hönorna lär det nog inte bli så stora problem dem måste bara vänja sig vid varandra
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Presentera ny tupp
« Svar #2 skrivet: 15 apr-12 kl 10:32 »
Är tuppen vuxen och riktigt könsmogen så kan du förmodligen bar släppa ut honom direkt. Är tuppen in ungtupp som inte har riktig pondus så är det nog bäst att sätta in honom i mörkret på kvällen  på natta pinnen. Glöm bara inte ge honom mat och vatten om han ska sitta i en bur över dagen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser