Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina tuppar är osams!  (läst 1157 gånger)

hönipöni

• Skåne
Mina tuppar är osams!
« skrivet: 18 apr-12 kl 11:47 »
 :'( Mina fina tuppar som är året nu har alltid varit vänner men igår hända något och de slogs hela tiden försökte bryta  (:) deras fajt men det tog nån minut sedan var de på det igen... De har dock sovit ihop i natt ::). De går lösa i trädgården dag tid även om det snart är dags att stänga in dem eftersom räven snart kommer nära >:(. Vad kan jag göra? Har två tuppar och 11 hönor så de borde ju kunna samsas 8).

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
SV: Mina tuppar är osams!
« Svar #1 skrivet: 18 apr-12 kl 17:57 »
Gör ingenting eller lägg den ena i grytan. De håller på tills de har gjort upp rangen, och är de lika starka och lika envisa blir de aldrig färdiga innan en dör.
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Markim

• eggeby.blogspot.com
    • Uppland
    • eggeby.blogspot.com
SV: Mina tuppar är osams!
« Svar #2 skrivet: 18 apr-12 kl 18:08 »
Ja hörrödu..

Iförrgår förklarade min älskade Steve Krig med alla..
Vilket slutade med att jag satte alla tuppar i burar i mittenrummet för att skapa störning. Eller nåt..
Det var kaos..
Steve  var helt nerblodad vilket jag oxå var eftersom jag fick bandagera om hela kammen på honom.
Nu skulle man tro att jag skulle ta bort någon men i det här läget kan jag inte.
Jag har en gyllene regel i mitt hönshus..

1 tupp
aldrig 2
3 går bra
men helst 4

Och eftersom Poppe dog blev det kaos..(han var Steves undertupp)

Jag har 3 tuppar  med 15 hönor och 5 ankor på ena sidan.
På andra sidan har jag Kong med 8 hönor.

Nu är Steve en otroligt "dominant" och feg  mucktupp som inte ska vara ledartupp så i mitt fall har det löst sig ganska bra endå.

Svårt att förklara mina tuppar och deras beteenden..=P

Men  jag hoppas de löser sig me dina..

/Majsan

You want some..Come get some

Dela detta:

* Inloggade just nu

290 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser