Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snabb hjälp! Sprutar ni VirkonS innan start??  (läst 980 gånger)

Bulan

• Västergötland
Snabb hjälp! Sprutar ni VirkonS innan start??
« skrivet: 25 apr-12 kl 14:30 »
Ska starta kläckaren för andra gången i mitt liv ;) Ska man spruta äggen med Virkon S innan jag lägger de i kläckaren (köpta ägg)? Gjorde inte det sist och fick ju 12 fina kycklingar ur 15 ägg...men man vill ju göra "rätt"  ;) Så hur gör ni? Spruta eller ej?
Bulan

Ugglans

• Småland
    • dixietown
SV: Snabb hjälp! Sprutar ni VirkonS innan start??
« Svar #1 skrivet: 25 apr-12 kl 14:34 »
Jag doppar dem i Virkon S.

En hastigt dopp i lösningen, som ska vara varmare än äggen och sen får de torka på en handduk.

Ett tips, eftersom åtminstone jag bil väldigt torr om händerna av Virkon: Använd en spagettislev (eller vad de kan tänkas heta) att doppa dem med och stjälp försiktigt av dem på en mjuk handduk!
Whippet 1.3  Welsumer Dvärg 2.10

Bulan

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 25 apr-12 kl 14:36 »
Tusen tack för snabbt svar!!!  :D
Bulan

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #3 skrivet: 25 apr-12 kl 19:28 »
Klantiga jag läste inte innan jag själv skrev en liknande fråga (:) Då doppar jag i lösningen jag med men det var ju det där med hur man ska blanda?
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

304 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser