Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konstgjord befruktning  (läst 1318 gånger)

nikky

• ,japanska vaktlar
    • -
Konstgjord befruktning
« skrivet: 25 apr-12 kl 15:09 »
Kan man ta lite skum från vakteltupp o  lägga det i öppningen hos hönan? mina tuppar är slöa o rädda..ser inte att dem parar sej .Jag har japanska o de lägger ägg o trivs toppen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Konstgjord befruktning
« Svar #1 skrivet: 25 apr-12 kl 16:08 »
Tyvärr så tror jag det inte funkar med bara skum (som jag fått en uppfattning är något urinliknande ämne där en teori om dess funktion är att t.ex. göra det svårare för andra hanars spermier att ta sig fram) utan du måste få ut sperma vilket det krävs lite mer för att få ut, allra helst på en vaktel kan jag tänka mig. :/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

nikky

• ,japanska vaktlar
    • -
« Svar #2 skrivet: 26 apr-12 kl 07:55 »
Ja jag fick reda på det ,tydligen är det inte skummet som är spermierna.Vad göra åt skrajsna tuppar som inte hoppar på hönorna ?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 26 apr-12 kl 12:28 »
Är du väldigt fäst vid tupparna eller att de är speciella på något annat sätt? Annars kanske det funkar och byta ut dem? Eller skaffa till någon? ... Känns som en lättare lösning när det gäller vaktlar, borde ju finnas ganska mycket tuppar där ute som längtar efter damer (iaf. om vi pratar japanska). ;D Hur gamla är tupparna och hönorna?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

nikky

• ,japanska vaktlar
    • -
« Svar #4 skrivet: 26 apr-12 kl 21:13 »
Herrarna  är unga men inte oerfarna..provade med andra men dem åkte på stryk så det visslade om öronen på dem,så det funkade inte heller. Vi får se..kanske dem kommer igång senare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser