Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÖNSBYTARDAG I VÄSTERBOTTEN!!  (läst 7676 gånger)

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
SV: HÖNSBYTARDAG I VÄSTERBOTTEN!!
« Svar #20 skrivet: 02 jun-12 kl 18:03 »
Tack vad snäll du är, men det blir tyvärr på fel håll...

Var bor du?
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #21 skrivet: 02 jun-12 kl 18:49 »
Var bor du?

Jag har skyddade personuppgifter så jag skriver inte det öppet tyvärr... skickar pm till dig.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Vallagård

• Västerbotten
« Svar #22 skrivet: 08 jun-12 kl 22:43 »
Nu är det snart dax.
Om någon har RIR ägg så ta med, mina hönor strejkar.
Brahma blandad grupp * Stor Silkes * röd * svart-blå * Spättad grå * vit * Dvärgkochin blandad grupp *Dvärg Wyandotte silver svart randad *Dvärg wyandotte gul columbia * RIR * Ölandsdvärg * Islands * Maran * Isbar * Japanska dvärgvaktlar * Fasan *

älglund

• Västerbotten
« Svar #23 skrivet: 09 jun-12 kl 11:04 »
Är det någon från Umeå som kommer? Behöver hjälp med frakt av ett gäng kycklingar som ska till Umeå.
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

larssons

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 09 jun-12 kl 22:33 »
Är det någon från Umeå som kommer? Behöver hjälp med frakt av ett gäng kycklingar som ska till Umeå.
jag kommer från umeå iaf, men hur ser det ut? verkar det komma mycket djur dit? eller är det mest folk? vore kul om man kunde se massa olika raser, då ja i princip bara sett mina lohman höns som ja skaffat nu i sommar. så man får inspiration lixom :P

älglund

• Västerbotten
« Svar #25 skrivet: 10 jun-12 kl 00:34 »
jag kommer från umeå iaf, men hur ser det ut? verkar det komma mycket djur dit? eller är det mest folk? vore kul om man kunde se massa olika raser, då ja i princip bara sett mina lohman höns som ja skaffat nu i sommar. så man får inspiration lixom :P

Det kommer mycket djur också. Du kommer att få se många raser.

MVH. Jeanette

Bie

• Norrbotten
« Svar #26 skrivet: 10 jun-12 kl 08:30 »
Snart dax att åka :) Har fått i uppdrag att köpa in en stor grann tupp.
En har det som en förtjänar!

Marre

• Västerbotten
    • Svansele Gård
« Svar #27 skrivet: 10 jun-12 kl 09:50 »
Kommer dit med hedemora tupp på 10 veckor, men synd att det regnar..... hoppas allt går bra ändå! :)

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #28 skrivet: 10 jun-12 kl 15:20 »
hoppas allt har gått bra i dag trots vädret och att ni visar många fina bilder här nu! :)
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Vallagård

• Västerbotten
« Svar #29 skrivet: 10 jun-12 kl 19:16 »
Det regnade mest hela tiden, men folk kom ändå.
Hoppas alla köpare blir nöjda.

Kameran var med i bilen, men är helt oanvänd.
Norran har ett lite reportage.

Tack till Jeanette och Urban för allt jobb.

Annette
Brahma blandad grupp * Stor Silkes * röd * svart-blå * Spättad grå * vit * Dvärgkochin blandad grupp *Dvärg Wyandotte silver svart randad *Dvärg wyandotte gul columbia * RIR * Ölandsdvärg * Islands * Maran * Isbar * Japanska dvärgvaktlar * Fasan *

älglund

• Västerbotten
« Svar #30 skrivet: 10 jun-12 kl 19:18 »
Tackar Annette  ;D!!! Det var mycket folk trots vädret. Här är länk till norrans reportage:

http://norran.se/2012/06/skelleftea/honsbytardag-lockade-manga/

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #31 skrivet: 10 jun-12 kl 19:50 »
jag såg norrans reportage men tyckte det var så bildfattigt... vill ju se hur ni hade det nu när jag inte kunde vara med själv! ;)

Bie

• Norrbotten
« Svar #32 skrivet: 10 jun-12 kl 20:38 »
Synd på det dåliga vädret! Blev inte länge där tyvärr. Mycket folk trots allt.
En har det som en förtjänar!

Minimika

• Västerbotten
« Svar #33 skrivet: 10 jun-12 kl 21:44 »
Tack för en trevlig dag! Vädret hade kunnat vara bättre men det uppvägdes av många fina fåglar!

monicas

• Västerbotten
« Svar #34 skrivet: 11 jun-12 kl 22:28 »
Tyckte det var svårt att veta vilka djur som var till salu. Det fanns knappt några skyltar.
Om det skulle bli av någon fler gång (vilket jag hoppas), så finns det en del man kan göra bättre. Alla kycklingar på ett ställe, alla unghöns på ett ställe, alla vuxna djur på ett ställe och tillbehör på ett annat ställe. I olika avdelningar alltså.
Det var trevligt folk, fina djur men tyvärr för grötigt. Hoppas ni kan ta mina ärliga ord.

älglund

• Västerbotten
« Svar #35 skrivet: 12 jun-12 kl 00:13 »
Det blir svårt att ha det så. Om 1 person har både vuxna, ungdjur och kycklingar så kan inte hon klona sig och stå på flera ställen samtidigt. Jag höll inte på att hinna med alla som kom och ändå hade jag alla mina djur som var till salu på samma ställe.

I och med att jag bor där så måste även mina djur som inte var till salu få finnas. Det var en som var sur och undrade varför jag hade djur där som inte var till salu. Men jag kan ju inte köra bort dom från sitt hem bara för att vi har en Hönsbytardag.

Det skulle ha varit bra med kölappar  ;D. Alla drog i en samtidigt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

331 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser