Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det kläcks i min MicroChick Oven!  (läst 1395 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
Det kläcks i min MicroChick Oven!
« skrivet: 02 maj-12 kl 10:32 »
Wohoo! När jag vaknade idag låg det en liten gul araucana-pip i kläckaren och där är flera hålslag på de andra äggen :D. Så spännande! ;D Det är dag 20 idag.

Hur länge kan jag låta honom vara i kläckaren innan jag flyttar honon/dem?
« Senast ändrad: 02 maj-12 kl 16:11 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Det kläcks i min MicroChick Oven!
« Svar #1 skrivet: 02 maj-12 kl 10:37 »
max 72 timmar i kläckaren  ;) Det är med andra ord ingen brådska. Låt resten av äggen kläckas färdigt först  :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-12 kl 10:38 »
Okej. Tack :).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-12 kl 12:04 »
Vad jag längtar. Dag 21 i kläckaren. Hoppas Hoppas att det går bra. Är så avensjuk på alla kycklinar ni får.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-12 kl 14:22 »
Ja, det får vi hoppas :D. Är första gången jag kläcker i kläckare så har också varit väldigt sugen när man ser alla bilder och trådar :).

Nu har lille pipen fått en bror eller syster ;D

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 02 maj-12 kl 14:53 »
Nu har det första av mina egna ägg kläckts :D - en hedemora/sussex :).

Paradisgården

• Västergötland
SV: Det kläcks det i min MicroChick Oven!
« Svar #6 skrivet: 02 maj-12 kl 15:59 »
Nu har det sammanlagt kläckts två araucanor, en hedemora/sussex och två hedemora/blomme :D.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 03 maj-12 kl 09:45 »
Nu har det kläcks massor! 15 st av 25 hittills :).

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser