Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu vet jag varför jag inte får någora ägg!!!!!  (läst 1298 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Nu vet jag varför jag inte får någora ägg!!!!!
« skrivet: 06 maj-12 kl 17:15 »
Har i några veckor tyckt att det har varit klent med ägg i hönshuset, noll-ett ägg om dagen på mina fem hönor. Två av dem har i och för sig nyligen tagit hand om kycklingar men det är några veckor sedan den ena var färdig som mamma och den sista har sagt upp sin mamma-roll och struntar i sina små :-\(de är fyra veckor nu och under värmelampa i liten bur istället) Idag när jag rotade på logen hittade jag 14 ägg i ett "mysigt" hörnskåp med halm i botten!! De låg där så fint i en liten grop ;D Jag lade dit två redägg istället och la in alla 14+2 ägg till i kläckaren, får se vad det blir.
Hoppas nu att de inte hittar på ett annat "mysigt" ställe att lägga ägg på så att jag får leta över hela gården (:) De två redäggen kanske lockar dem att fortsätta där, det är ju inte så krångligt att hämta äggen där i stället för hönshuset.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Nu vet jag varför jag inte får någora ägg!!!!!
« Svar #1 skrivet: 07 maj-12 kl 10:35 »
hittade 8 ägg igår i våran husvagn.
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #2 skrivet: 07 maj-12 kl 10:51 »
Ja, de är ju för härligt ;D Synd bara att bli av med frukosten om man inte hittar några ägg!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #3 skrivet: 07 maj-12 kl 10:54 »
Ja, de är ju för härligt ;D Synd bara att bli av med frukosten om man inte hittar några ägg!

Ja hur ska man klara sig utan dem goda äggen ???
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #4 skrivet: 07 maj-12 kl 20:57 »
Jag tror dom tänker ruva där för idag tog det väldigt lång tid innan hönan gick av redäggen där inne.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #5 skrivet: 07 maj-12 kl 21:01 »
När lilla (hönan) Ida skulle göra hyss?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

181 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser