Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Verm-x?  (läst 5668 gånger)

Kelpie

• Västergötland
    • 'Höna Hem'  hönshus inredning
Verm-x?
« skrivet: 20 maj-12 kl 14:22 »

Någon som vet var jag kan få tag i Verm-x (helst online) i Sverige?
Tack!
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Verm-x?
« Svar #1 skrivet: 20 maj-12 kl 18:36 »
Här: www.kalderon.se/verm-x/

Men jag köper mycket billigare från England

Kelpie

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 20 maj-12 kl 21:23 »

Tack Mita67  :)    Jag hade redan kollat sajten och hittade inga pris eller beställningsupgifter..  Då så, jag får nog beställa från England - eller
be nästa släkting på besök att ta med sig!   ;D
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

shelale

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 maj-12 kl 20:46 »
Är det någon som vet ifall spolmask kan påverka ifall hönsen värper eller inte? Det här som heter vermex det verkar ju bara vara vanlig vitlök. kan det verkligen hjälpa mot spolmask? Isånafall kan man ju bara ta o krossa i lite vitlök i dricksvattnet varje dag?

Kelpie

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 23 maj-12 kl 21:25 »

Jag har just behandlat mina med Axilur - hade tänkt att det rörde sig om bara en höna - men de andra fick i sig lite av hennes preparat och det visade sig dagen därpå att ALLA hade! :( Så nu fick alla behandling i fem dagar - inga tecken på fler mask  :D    Framöver tänker jag ge de Verm-x i 'förebyggande syfte' regelbundet..  gillar tanken på att det är en giftfri naturlig behandling..
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Lycka

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 24 maj-12 kl 07:20 »
Många använder vitlök i vattnet, inte mot mask vad jag vet.
Hedemorahöns

Lycka

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 24 maj-12 kl 07:21 »
Kanske går bra med vitöksgranulat.
Hedemorahöns

Kelpie

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 24 maj-12 kl 12:35 »

Verm-x tycks innehålla en massa olika örter också.. vem vet, det kanske inte ÄR så effektivt som påstås, men jag tror inte att det skadar.
Nu har jag iaf skickat efter från England - gick på ca 100kr för 6 månader's 'behandling'  så det är inte hela världen om den visar sig inte fungera som hoppats.   ;D
Hönshus inredning
Höna Hem
www.honahem.com

Helle-Mari

• -
« Svar #8 skrivet: 23 jul-12 kl 19:35 »
Jag undrar vad det innehåller för örter?
Kan ni som köpt det se någon innehållsdeklaration på påsen?

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #9 skrivet: 23 jul-12 kl 19:58 »
Sunflower oil, seaweed meal, Allium Sativum (Garlic), Mentha Piperits (Peppermint), Thymus Vulgaris (Common Thyme), Ulmus Fulva (Slippery Elm), Gallium Aperine (Cleavers), Cinnamomum Zelandicum (Cinnamon), Picrasma Excelsa (Quassia), Foeniculum Vulgare (Fennel), Urtica Dioica (Nettle), Capsicum Minimum (Cayenne.)

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #10 skrivet: 22 aug-12 kl 19:45 »
Så gör jag också, med samma preparat. Plus att jag avmaskar med VermX varje månad.

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #11 skrivet: 22 aug-12 kl 20:12 »
Avmaska? Ska man avmaska dem också??? Det har jag aldrig gjort.. hur gör man det?
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #12 skrivet: 22 aug-12 kl 20:16 »
Jag ger VermX, små pellets som jag lägger i maten 3 dagar i månaden. Ibland kan jag se någon mask i bajset, långa smala spagettimaskar. Antagligen överkurs men hönorna mår inte dåligt av det iallafall och det känns bra för mig. Ger hundarna VermX för hund och har själv provat för människa.

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
« Svar #13 skrivet: 22 aug-12 kl 20:20 »
jag avmaskar bara hund och katt om jag ser att de har mask, hästarna tar jag alltid träckprov och skickar på analys för att se om de behöver avmaskas pga resistensutvecklingen. Jag har inte sett någon mask hos hönsen...
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

itajon

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 24 aug-12 kl 20:25 »
Är detta avmaskningsmedel receptfritt?

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #15 skrivet: 05 sep-12 kl 11:10 »
Om jag inte minns fel är Verm-X en örtblandning som ska fungera som naturlig avmaskning?
Det finns alltså inte på apoteket.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Dela detta:

* Inloggade just nu

199 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser