Jag kanske är ute i god tid men det kan ju vara intressant att veta t.ex. var nationalen är åtminstone. Att jag frågar nu beror egentligen på att goda vänner letar efter en ny hönsras och har frågat mig om utställningar där de kan titta på olika raser, och jag kunde inte svara. Tycker att klubbar som vet att det blir en utställning kunde skriva "utställning planeras där och där i oktober" på sin hemsida. Tänk så många fler besökare det skulle komma om folk kunde få reda på att det är utställning.
Om folk var lika intresserade av att hjälpa till med det praktiska runt omkring en utställning som att komma och titta så hade vi förmodligen haft både fler och större utställningar

Det finns begränsningar i hur mycket man som föreningsaktiv orkar planera och göra själv. Det är för det mesta bara de i styrelsen som hjälper till ( stor heder till er andra utanför styrelsen som gör det

) Vi kan ta vår klubbs senaste klubbutställning (Kullabygdens rasfjäderfäklubb). Det var många som tjatat att vi skulle ha en utställning i eget regi för då skulle det komma betydligt mer djur än när vi samarrangerade med en annan klubb. Sagt och gjort utställning planerades och vi förväntade oss fler utställare än tidigare. Det blev en storm av anmälningar

Från 4 klubbmedlemmar mot tidigare 6 när vi hade samarrangerat med Laholmsklubben... Jag som arrangör och kommissarie för utställningen hade inte tänkt att ställa ut men fick i slutänden ta med närmre 20 djur för att fylla den lilla lokal som vi bokade. Utställningen var dock lyckad och trevlig och vi hade massor av besökare. Så många att det var bra att det inte kom fler för dom hade fått stå utanför och titta genom fönstret.... Detta trots att vi inte annonserade kors och tvärs i god tid

Vad vill jag ha sagt med detta jo folk vill gärna gå på arrangemang som helst är billiga och gratis så länge någon annan gör jobbet. Och många vill gå på utställning och titta men det är inte så många som orkar engagera sig i att ställa ut.
För övrigt kan nämnas att det ev kommer att arrangeras en propaganda utställning i Lund i slutet av augusti eller börja september. Där kommer det visas tupp och höna av olika raser och färger. Om det blir av så skulle jag tro att det blir ca 30-40 djur och i så fall kommer det att annonseras här på alternativ och på klubbens hemsida.
Kulla kommer också att ha en köp och säljdag utanför Ängelholm helgen efter midsommar. Där kommer klubbmedlemmar från Laholmsklubben och Kulla sälja
renrasiga djur och avelsägg. Mer info om det kommer när det närmar sig både här och på hemsidan.
http://kullahons.blogspot.se/