Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka ägg ska jag lägga under hönan om jag vill sälja kycklingarna?  (läst 1349 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Har Hedemora ägg (ej genbank) och blandis ägg Hedemora/Araucana och en surhöna. Har redan kycklingar för eget behov så dessa blivande kycklingar kommer att säljas. Vad är bäst att lägga under hönan för att få kycklingarna sålda ???   
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Lycka

• Ångermanland
Många gillar blå/turkosa/gröna ägg.
Hedemorahöns

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
Ja, det känns ju så men det blir inte någon renras fast det kanske inte har så stor betydelse!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
Det är jätte många som söker Hedemora !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
Ja, det är det ju också ;D, jag har själv köpt genbanks-hedemoraägg till min andra ruvhöna förra veckan för att få in lite nytt blod. Ja, jag står i valet och kvalet, 10 ägg av något slag ska läggas under henne i morgon eller på måndag. Vad kan vara bäst ur försäljnings-synpunkt? Blir de inte sålda så kan de stanna här ändå för det finns plats.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

tinaw

• Gäst
Kanske spelar det helt enkelt ingen roll vilket du väljer ur säljarsynpunkt? :) I så fall kan du ju ta det som du helst vill ha ifall några blir över.

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
Ja, så får jag nog göra. Kan bara inte bestämma vad jag vill ha mest av. ::) Kanske blandisarna förresten då jag precis har köpt 10 avelsägg genbank-Hedemora som jag räknar med att spara.

Dela detta:

* Inloggade just nu

141 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser