Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Här med mina bilder igen... (Hedemora x Djungel) kön?  (läst 997 gånger)

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland

Annars har jag ännu fler tuppar än vad jag trodde......  :'(

Och det är besvärligt redan nu vilka tuppar som får lämna hemmet redan nu, då jag garanterat har 6 ungtuppar redan....
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

Paradisgården

• Västergötland
SV: Här med mina bilder igen... (Hedemora x Djungel) kön?
« Svar #1 skrivet: 27 maj-12 kl 09:09 »
Jag tycker spontant att de ser ut som hönor, men hur gamla är de och vad är det för ras/raser så blir det nog lättare för de som kan bättre än jag.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 27 maj-12 kl 09:13 »
Jag tycker spontant att de ser ut som hönor, men hur gamla är de och vad är det för ras/raser så blir det nog lättare för de som kan bättre än jag.

Jag tycker ju också att de ser ut som hönor....men men med min tur..... det är en korsning mellan Hedemora och Djungel alltså en galen blandning  ;)
De är 8 veckor nu tror jag, de kan vara 9 också... tiden går så fort.... :P känns som vi hämtade dem för två veckor sen, men det kan vara 3.... och de var 6v då vi kom hem med dem....

Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 27 maj-12 kl 09:32 »
8-9 veckors hönor borde inte vara så röda i ansiktet tycker jag.... Det är nog åtminstone 1-2 tuppar till  :-\
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 27 maj-12 kl 11:24 »
Men vad kom jag åt nudå! Suck ........ Orkar inte skriva om allt...  :-[ Så nu blir det tråkigt svar - Ser ut som hönor men med viss risk att det kan finnas någon sen tupp i kullen. Hedemora är just en ras där man stött på ganska många senutvecklade tuppar (kammässigt).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

244 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser