Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flyttade ankor slutar värpa, hur länge?  (läst 1129 gånger)

The Poacher

• Uppland
Flyttade ankor slutar värpa, hur länge?
« skrivet: 04 jun-12 kl 19:50 »
Efter att våra ällingar blev tagna av Mickel så lyckades jag få tag på en myskdrake och tre ankor. De har nu varit hos mig ett par dagar och i  morse var det bara ett ägg. Jag har hört att ankorna kan sluta  lägga ägg ett tag om man flyttar dem men att de börjar så snart de "bott in sig".
Är det någon som vet hur länge det brukar ta för äggproduktionen att komma igång igen?
Ankorna bor tillsammans med hönsen och det verkar går hur bra som helst.  Kanske för att draken är hur stor som helst och den som försöker sig på något med hans damer lär få med honom att göra.
Han verkar trivas, i alla  fall om man kan mäta trivsel i antal påsättningar  :-[, han gör sitt bästa för att sprida sina gener till nästa generation.
« Senast ändrad: 04 jun-12 kl 19:57 av The Poacher »

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
SV: Flyttade ankor slutar värpa, hur länge?
« Svar #1 skrivet: 05 jun-12 kl 00:35 »
Minns inte riktigt men de brukar komma igång ganska fort efter ett tillfälligt ruvstopp. 1-2 veckor vad jag minns...
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

241 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser