Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bi Vänner i mellan  (läst 970 gånger)

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
Bi Vänner i mellan
« skrivet: 10 jun-12 kl 14:01 »
Bi Vänner i mellan
Idag och i går hade jag besök av 3 nybörjare som spikade, tråddade och vaxade av hjärtats lust. Klammer pistolen var populär så till den milda grad att vi har fåt spikat det jag behöver  ;D
Trådning och lödning har sin begränsning, men med kaffe och muffins går allt. ;)
Jag har börjat dra på mig sådana saker som underlättar och de tyckte att det var härligt att färdigställa sina saker i vårat garage med saker som funkar och är till endamålet.
Jag kommer nog att bjuda in till pyssel kvällar/dagar vid fler tillfellen och jag rekommenderar andra att göra samma sak.

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Bi Vänner i mellan
« Svar #1 skrivet: 10 jun-12 kl 18:01 »
Utmärkt idé, igår hade jag hjälp av en alternativare när jag skattade honung och gjorde avläggare och idag har jag haft hjälp av en annan alternativare och en icke-alternativare när vi slungat honungen. Det blir mycket roligare då!

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 10 jun-12 kl 20:37 »
Så där ja  ;D

Kanske några fler bi odlar kollegor  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #3 skrivet: 10 jun-12 kl 20:49 »
Sedan är det så härligt att höra diskussionerna och den entusiasm de sprudlar, riktiga vitaminkikar. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

284 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser