Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sätta ihop med de vuxna?  (läst 659 gånger)

rosita51

• Skåne
sätta ihop med de vuxna?
« skrivet: 13 jun-12 kl 22:23 »
Passar på att ställa en fråga till:
Jag har för 2 dagar sedan hämtat hem en tupp och en höna på 1 år tillsammans med dessa två kycklingar. Vi har en 2-årig höna sedan tidigare. Kycklingarna har varit avskiljda från övriga dessa två dagar, men tänkte sätta ihop dem i morgon. Kan det funka? Eller kan de vuxna vara elaka mot dem? Är de, vid 8-veckors ålder så pass modiga att de kan"ta för sig"?
MVH Rosita zon 1

Jennyt

• Västergötland
SV: sätta ihop med de vuxna?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-12 kl 22:29 »
Jag brukar sätta ett kompostgaller i ett hörn av hönshuset och ställa en tegelsten, så att det blir en glipa till väggen. Jag sätter fat kompostnätet med buntband eller liknande. Då kan kycklingarna kila in och ut och få en reträtt från de vuxna. Du kan oxå servera dem lite mat där inne, då vet man att de får i sig ordentligt.
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

rosita51

• Skåne
SV: sätta ihop med de vuxna?
« Svar #2 skrivet: 13 jun-12 kl 22:34 »
Tack för tipset!  :)
MVH Rosita zon 1

Dela detta:

* Inloggade just nu

60 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser