Börjar med att tala om att jag är nybörjare!
Fick hem mina tre löpankor (en hane f. Januari, två honor f. sista mars) från Parken Zoo i måndags. Den ena honan har blivit mobbad i den stora flocken på Zoo så hon blev skickad till veterinären då hon var uttorkad och utmagrad, hade även blivit pickad så hon var (och är) helt naken i nacken. När hon återhämtat sig hos veterinären fick hon gå med flamingoflocken för att inte behöva bli mer mobbad av alla löpankor vilket funkade jättebra! Nu till problemet: Dom är väldigt rädda, väldigt väldigt rädda, för mig. Och så fort jag kommer in i deras hage så ger hanen sig på båda honorna, men framförallt den mobbade, och pickar och sliter i henne. Förstår att det är stressbeteende från hans sida men jag måste ju mata dom osv. Jag tycker att hennes skador i nacken ser värre ut nu än vad dom gjorde i förrgår. Vad ska jag göra? Låta henne vara ute med dom andra två på dagarna och ta in henne innomhus i bur på nätterna när jag sätter in dom andra i huset tills dom vant sig efter flytt och ny miljö, och MIG framförallt? Jag överväger att inte ha henne kvar, men då måste jag göra mig av med henne snart - innan det går för långt som på Zoot. Men jag vill ju ha 3 st!