Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling knyckar höna  (läst 658 gånger)

camilla elisabeth

• Ta det lungt
    • Ångermanland
Kyckling knyckar höna
« skrivet: 30 jun-12 kl 15:53 »
Jag har en höna (har hedemora) som så fort nån annan har lagt sig att ruva så har hon oxå lagt sig för att ruva och rätt så duktigt legat på äggen fram tills nån annan höna har fått sina små. Då överger hon sina egna ägg för att stå utan för buren (har delat av hönshuset för dom nya kycklingarna och deras mamma). Där står hon sen och burrar upp sig och kluckar och grejar mot dom nya kycklingarna och struntar helt i sina egna ägg >:(. Det pep i ett av hennes ägg i morse och jag trodde att hon skulle fatta grejen och gå tillbaks till sina ägg men det har hon inte gjort och nu piper det inte längre :(
 Är detta normalt? Vad gör man åt ett sånt beteende?

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Kyckling knyckar höna
« Svar #1 skrivet: 30 jun-12 kl 16:01 »
Stäng in höneskrället i redet där hon ligger och hoppas hon är snäll mot kycklingarna!
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser