Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Beslutsångest, rastips?  (läst 4498 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Beslutsångest, rastips?
« Svar #20 skrivet: 12 jul-12 kl 10:19 »
ok. men hon kanske kommer ihåg dig när det finns nåt. hon visste inte heller nån som hade?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #21 skrivet: 12 jul-12 kl 11:29 »
vet att det finns nån i mariestad som håller på med rexar. min castorhona har sina förfäder där. hon är en stor och stadig dam, fast det är svårt att inte vara det med tanke på att hon alltid tugger, tom när hon  tigger mat. ...  ::) pm:a mig så får du hennes mobilnummer om det är intressant. så kan du höra med henne om hon har stam på sina. ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D. Jag trodde du beskrev den människa som höll på med rexar  ;D ;D ;D

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #22 skrivet: 13 jul-12 kl 09:36 »
 ;D det hade varit grejer det  ;D fast då hade jag nog beskrivit damen som "märklig" också, för en person som ständigt äter OCH tigger mat av andra är då minst sagt märklig ;D men så roligt får vi inte ha, det är kaninen som skulle kunna äta ihjäl sig om den fick.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

NillaPamilla

• Västergötland
    • Blunderbuss Kaniner
Sv: Beslutsångest, rastips?
« Svar #23 skrivet: 13 jul-12 kl 10:08 »
Hahaha!

Men allvarligt talat, hur svårt ska det vara att hitta avelsdjur på Rex?

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #24 skrivet: 13 jul-12 kl 10:21 »
kan väl inte vara särskilt svårt? på skaf:s hemsida lär det ju finnas en och annan uppfödare som håller på med rex och castor verkar ju vara lika poppis nu som på 30talet? beror dock lite på hur långt man vill åka för avelsdjur och hur kräsen man är vad gäller utställningskvalité? då kan det nog vara svårare kan jag tänka mig. så är det för mig iaf, det finns men inte där jag är ;D

jennabus

• Kaninuppfödare
    • Norrbotten
    • Mytoskaniner
« Svar #25 skrivet: 26 jul-12 kl 00:27 »
Emma Skogsberg i Mariestad har Castor rex...
Ska kolla me hon om det är ok att jag lämnar ut mail adressen om du vill..
Hon har enligt mig Sveriges finaste Castor har själv haft åtskilliga från henne genom åren (innan de vita tog över helt).
/J

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #26 skrivet: 26 jul-12 kl 10:02 »
det var nog henne jag också tänkte på i tråden nedan

NillaPamilla

• Västergötland
    • Blunderbuss Kaniner
Sv: SV: Beslutsångest, rastips?
« Svar #27 skrivet: 26 jul-12 kl 11:10 »
Emma Skogsberg i Mariestad har Castor rex...
Ska kolla me hon om det är ok att jag lämnar ut mail adressen om du vill..
Hon har enligt mig Sveriges finaste Castor har själv haft åtskilliga från henne genom åren (innan de vita tog över helt).
/J
Som jag skrev tidigare i tråden, har jag redan pratat med henne och hon hade inget att sälja.

Har dock, via forumet här hittat en 1-årig fin hona som e stambokförd på 94 p. Via forumet här jag även fått en annan kontakt som ska ha ungar i dagarna. Båda föräldrarna är utställda m bra poäng o pappan e champion (från Emmas uppfödning). Sen har jag fått hjälp av en annan rexuppfödate (som föder upp andra färger, blå föräldrarna till min viltblå hona) att importera en unghane från Estland. Så det reder nog ut sig verkar det som. :)

Tackar för hjälpen så länge. Vem vet om jag söker fler kaniner framöver. :)

Strättö

• Djur & lifs kvallite
    • Småland
    • Välkommen till Marsholm i Småland
« Svar #28 skrivet: 02 aug-12 kl 13:10 »
 :DHåller med LillSophie Svensk Päls är den klart minsta i poppulation om man ser till Mellerud & Gotlans, Svensk Päls har oxå Genbanksintyg o:)
Funder // Strättö :-*
Ärlighet varar längst, Gör alltid så gott du kan, lev & gör det du gillar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

259 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser