Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fågelskyddsnät för rundbal som tak??  (läst 1260 gånger)

pumisanna

fågelskyddsnät för rundbal som tak??
« skrivet: 05 jul-12 kl 21:34 »
Får sätta in frågan även här hos ankfolket och se om ni kan ge mig svar som inte hönsfolket kunnat ge ;)
Har läst att någon använt fågelskyddsnät för rundbal som tak i utegården. Är nätet tungt? går det bra att klippa till? och sist men nästan viktigast hur blir nätet när det faller snö, fastnar snön och bildar ett tak??
Tacksam om ni ankmänniskor kan hjälpa mig trots att det i detta fall gäller en hönsgård...men det är ju sak samma :P

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
SV: fågelskyddsnät för rundbal som tak??
« Svar #1 skrivet: 06 jul-12 kl 21:15 »
Vet inget om just det nätet men vill tipsa om s.k. rådjursnät som bör fungera utmärkt även för nämnda syfte om det sträcks upp ordentligt. Dessa brukar finnas att köpa på typ Granngården och finns i rullar om 20 meter med lite olika höjder. Man kan lätt klippa till näten med sax och jag använder buntband för att fästa dem och/eller skarva med andra nätdelar.

http://www.allox.se/links/natprodukter/radjursnat.htm
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Strajder

• Aspegården
SV: fågelskyddsnät för rundbal som tak??
« Svar #2 skrivet: 08 jul-12 kl 09:04 »
Fågelskyddsnätet är ganska tätt och samlar snö. Fungerar säkert utmärkt sommartid och ger viss skuggverkan. Det är lätt och starkt och har bra format.

Dela detta:

* Inloggade just nu

123 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser