Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värpuppehåll  (läst 1665 gånger)

rosita51

• Skåne
Värpuppehåll
« skrivet: 07 jul-12 kl 15:19 »
Är det vanligt att en höna har uppehåll i värpningen?

Vi har en 2-årig höna, skånsk blomme, som hade ett uppehåll i februari, sedan värpte hon normalt i mars, april och bara 7 ägg i maj och samma under juni. Nu har hon helt upphört de senaste 10 dagarna. Är det normalt?

Hur många år har ni kvar era hönor? Hur många år värper de?
« Senast ändrad: 07 jul-12 kl 15:35 av rosita51 »
MVH Rosita zon 1

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
SV: Värpuppehåll
« Svar #1 skrivet: 07 jul-12 kl 16:03 »
Ja jag har en som vi haft 12 år nu kläckt under höna på gården   ;D  alltid bra att ha blandade åldrar på djur tycker vi ,,visserligen värper hon inte sen flera år .Men mina gotlandshöns är näst i ålder, 6 år och värper fortfarande utom under ruggning och den naturliga vilan som är ett friskhetstecken så som svar på din fråga : Din höna beter sig helt normalt  ;)
           MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

rosita51

• Skåne
SV: Värpuppehåll
« Svar #2 skrivet: 07 jul-12 kl 16:16 »
Jaha, okej, tack för ditt svar! Jag trodde ju att hönors bästa värptid var hela sommaren, men hon har väl ett uppehåll nu då...
MVH Rosita zon 1

Dela detta:

* Inloggade just nu

268 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser