Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ett resande hus?  (läst 913 gånger)

mannen33

• Söker nya vänner i livet!
    • Södermanland
ett resande hus?
« skrivet: 12 jul-12 kl 06:16 »
börjar fundera på att bygga ett hus på en trailer som man kan flytta med sig när man reser, jag vill så gärna åka till italien och bo i den bredvid havet med solnedgång varje natt i ögonen :( har ni några idér kanske länkar? :/ tack!
Livet är skört, även om visa inte tror det.

Rosten

• Närke
SV: ett resande hus?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-12 kl 23:38 »
Visst kan man bygga men på blocket kan man ibland hitta billiga villavagnar.
Sök på ordet villavagn.
Själv så skulle jag skaffa mig en liten traktor att dra med.

http://www.evaldmattssonhargshamn.se/32260291

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
SV: ett resande hus?
« Svar #2 skrivet: 14 jul-12 kl 14:04 »
Det viktiga är nog att kolla upp reglerna för ekipage i alla länder du tänker passera igenom eller uppehålla dig i. Det känns som att det kan variera ganska mycket vad som är okej och inte. :)
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

226 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser