Hej! Hur gick det? Kunde du behålla alla tupparna?
Fortsätter att fråga i denna tråd i stället för att skapa en ny, hoppas det är OK. Det var ett så bra namn på tråden.
Jag har lite liknande problem. Har inte tillfört några tuppar utifrån men de två ungtupparna har gemensamt gett sin far storstryk och nu får han inte komma i närheten av flocken utan att de jagar i väg honom. Hur ska man göra? Det har pågått i 4 dagar nu och de hackar honom blodig när de får tag på honom, han försöker inte kaxa sig tillbaka utan försöker bara komma undan. Första natten efter att jag hittat honom som en liten blodig hög fick han en egen liten sjukbur i hönshuset, de andra nätterna har han valt att sova ute. På dagarna håller han sig på långt avstånd (ibland lyckas han locka till sig någon höna som sällskap), han blir bortjagad diekt när de andra tupparna kommer i närheten (20-30 m). Hur länge håller sånt här på?

Kommer de någonsin att kunna bli en flock igen? Det kommer snart några dagar när jag inte kommer att kunna ha dem lösa på gården utan de måste samsas i hönsgården....