Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kupor i Svea rike  (läst 1762 gånger)

skmupp

• Gäst
Kupor i Svea rike
« skrivet: 12 jul-12 kl 22:11 »
Sitter och funderar på ca. hur många som har TBH i Sverige, man ser ju inga THB-videos på youtube i Sverige.
Är det någon som vet procenttalet mellan halmkupor, THB, langstroth, trågkupor?

knutte

• -
SV: Kupor i Svea rike
« Svar #1 skrivet: 12 jul-12 kl 22:14 »
Nej.
Ingen vet hur många bisamhällen det finns överhuvudtaget.
Välkommen till verkligheten...

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 12 jul-12 kl 22:18 »
troligtvis blir det 0% tbh om du räknar % mot andra kuptyper eftersom det är så få som använder tbh i Sverige

Det finns faktiskt videos på youtube från sverige där man kan se inuti en tbh och hur bierna bygger ut den under säsongen  ;)

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

skmupp

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 jul-12 kl 22:24 »
Ok, då vet vi att det finns 2 TBH kupor i Sverige, den där med tillväxten och min!

tinna.m

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 12 jul-12 kl 22:35 »
http://www.lpsbiodling.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=7&artnr=113170&visa=1-33&Sort=Beskr&Visn=Std
I dom här klibbas på lite bygganvisning så det får kallas topp-ribb-kupa. Apidea kallas det vanligtvis. Ganska många i omlopp.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #5 skrivet: 12 jul-12 kl 23:31 »
...I dom här klibbas på lite bygganvisning så det får kallas topp-ribb-kupa. Apidea kallas det vanligtvis. Ganska många i omlopp.
:) I så fall har jag 15% TBH.

Edward.

• Gästrikland
« Svar #6 skrivet: 12 jul-12 kl 23:42 »
I dom här klibbas på lite bygganvisning så det får kallas topp-ribb-kupa. Apidea kallas det vanligtvis. Ganska många i omlopp.

Hahaha då har jag ett 70 tal tbhs  ;D

Ska hjälpa en kollega igång med sitt tbh till veckan så då blir det en till, fast tror inte det kommer att märkas i statistiken på ett tag  ::)

"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Edward.

• Gästrikland
« Svar #7 skrivet: 13 jul-12 kl 13:44 »
man ser ju inga THB-videos på youtube i Sverige

Här kommer 11 st  ;D

Life inside the beehive part 1 / Livet i bikupan del 1

Life inside the beehive part 2 / Livet i bikupan del 2

Life inside the beehive part 3 / Livet i bikupan del 3

Life inside the beehive part 4 / Livet i bikupan del 4

Life inside the beehive part 5 / Livet i bikupan del 5

Life inside the beehive part 6 / Livet i bikupan del 6 (Embedding disabled, limit reached)

Life inside the beehive part 7 / Livet i bikupan del 7 (Embedding disabled, limit reached)

Life inside the beehive part 8 / Livet i bikupan del 8 (Embedding disabled, limit reached)

Life inside the beehive part 9 / Livet i bikupan del 9 (Embedding disabled, limit reached)

Life inside the beehive part 10 / Livet i bikupan del 10 (Embedding disabled, limit reached)

I höghastighet

High speed summary of Life inside the Beehive / Snabbspolning genom livet i bisamhället (Embedding disabled, limit reached)

Dela detta:

* Inloggade just nu

223 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser