Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rengöra nya honungsburkar?  (läst 3416 gånger)

Nybörjare biodling

• Skåne
Rengöra nya honungsburkar?
« skrivet: 15 jul-12 kl 07:32 »
Köpte nya honungsburkar härromdagen och dessa var synnerligen väl inplastade. Är de rena och fräscha som de är eller behöver de en tur i diskmaskinen först?

Rolle johansson

• Småland
SV: Rengöra nya honungsburkar?
« Svar #1 skrivet: 15 jul-12 kl 08:38 »
Dom bör diskas det är damm och så luktar dom säkert plast ;)

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #2 skrivet: 15 jul-12 kl 08:46 »
När man tillverkar glas så upphettar man massan flera hundra grader, det blir rent och steriliserat på en gång.

Om du förvarar dina nya burkar så de blir skitig så kan du behöva göra ren dem innan användningen.

På honungs fabriken blåser de luft i varje upp och ner vänd burk innan användning.

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Nässelhäxan - babsan

• Nässlor - naturens gåva
    • -
    • Nässelhäxan
« Svar #3 skrivet: 18 jul-12 kl 14:30 »
Jag öppnar kartongen/flaket med burkar så att de har öppningen nedåt. På så sätt kommer det inte in smuts i dem även om jag inte använder alla på en gång.

Dela detta:

* Inloggade just nu

244 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser