Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker japanska vaktlar  (läst 1102 gånger)

Dunder

• -
Söker japanska vaktlar
« skrivet: 21 jul-12 kl 20:42 »
Hej!

Jag skulle behöva lite nytt blod till mina japanska vaktel besättningar!

Finns det någon som säljer ägg i större mängd och som är salmonella testade??

Mvh Emma
Har en 5 årig ardenner och en welsh mountain, kaniner, hundar, katter, vaktlar, barn och man!! =)

tinaw

• Gäst
SV: Söker japanska vaktlar
« Svar #1 skrivet: 21 jul-12 kl 21:14 »
Jag tror det är ovanligt att man salmonellatestar vaktlar om man har dem som hobbybesättning. Varför just salmonellatestade?

Dunder

• -
« Svar #2 skrivet: 22 jul-12 kl 09:24 »
Jag har så många och vill inte få in salmonella hos dom... kollar själv det med jämna mellanrum!  :) Dom jag levererar till vill ha det så med!
Men det verkar vara svårt att få tag på en större mängd ägg från en garanterad salmonella fri besättning i Sverige... Vet inte vart jag ska vända mig!? ???
Har en 5 årig ardenner och en welsh mountain, kaniner, hundar, katter, vaktlar, barn och man!! =)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #3 skrivet: 08 aug-12 kl 12:10 »
köp ägg, kläck kycklingar, sätt de i karantän och testa själv. :)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

208 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser