Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 15 sep  (läst 12161 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 15 sep
« Svar #20 skrivet: 30 aug-12 kl 21:31 »
 ;D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #21 skrivet: 02 sep-12 kl 00:10 »
En vecka kvar
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #22 skrivet: 02 sep-12 kl 14:24 »
Nja.. närmare två veckor kvar. Säljarna brukar dyka upp här de sista veckorna så det skall nog bli fler säljare. Fast lite magknep får jag varje gång men det brukar gå över  ;D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #23 skrivet: 02 sep-12 kl 17:40 »
Där ser ni. Nu har Kenny och Susanne anmält sig. De brukar komma o har altid många spännande både djur och egengjorda produkter med sig. Jocke har också anmält sig o vi hälsar alla tre välkomna.  :D

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #24 skrivet: 02 sep-12 kl 17:46 »
Nja.. närmare två veckor kvar. Säljarna brukar dyka upp här de sista veckorna så det skall nog bli fler säljare. Fast lite magknep får jag varje gång men det brukar gå över  ;D

Typiskt... Jag vill ju gå på djurmarknad nästa helg

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #25 skrivet: 02 sep-12 kl 19:18 »
Ja det vill vi ju alla göra ;) Men nästa helg igen kan du komma hit till våran marknad ;)
Ännu en försäljare har anmält sig : Vi hälsar Nathalie välkommen :D

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #26 skrivet: 02 sep-12 kl 21:53 »
Vi hälsar också Djurtös välkommen.
Listan är uppdaterad :D

patrik l

• Skåne
« Svar #27 skrivet: 02 sep-12 kl 22:22 »
Jag kommer också och jag har med mig som vanligt tex holkar och värpreden ev höns 

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #28 skrivet: 03 sep-12 kl 07:10 »
Vad bra Patrik. Du är välkommen  :D

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #29 skrivet: 04 sep-12 kl 08:11 »
Så hälsar vi också Eva-Lisa välkommen  ;D
Listan är uppdaterad

Mewz

• Småland
« Svar #30 skrivet: 04 sep-12 kl 09:16 »
Som n00b inom detta så, hur fungerar det rent praktiskt? Kring köp/sälj? Har man med i burar/kartonger? Hur gör man det enklast rent praktiskt? Vi blev lite sugna på att ev åka ner och kanske avyttra några ankor/vaktlar och kanske komma hem med något nytt, men som förstagångare kanske det är enklast att åka ner utan djur?
Lyxhustru, kattuppfödare, genetiknörd och renrasfantast. Bor utanför stan med make, 4 ½ barn, ett dussin raskatter, 2 hundar, 2 hästar, blekingeankor och jumbovaktlar.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #31 skrivet: 04 sep-12 kl 11:30 »
Som n00b inom detta så, hur fungerar det rent praktiskt? Kring köp/sälj? Har man med i burar/kartonger? Hur gör man det enklast rent praktiskt? Vi blev lite sugna på att ev åka ner och kanske avyttra några ankor/vaktlar och kanske komma hem med något nytt, men som förstagångare kanske det är enklast att åka ner utan djur?

Som anordnare tycker jag absolut att ni skall ta med era djur  :D  Och det gör jag även som potentiell köpare  ;D
Det ni skall tänka på är att ha med passande lådor till djuren ni säljer, gärna flera. Lådor kan man altid få användning för! Ni måste tänka på att ha djuren på ett bra sätt och att de samtidigt skall vara "lätta" att få tag i om de blir sålt.   Ni skall ta med burar själva. Vatten o skugga är viktiga saker att tänka på.
Vad är det för ankor och vaktlar ni har?

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #32 skrivet: 04 sep-12 kl 11:39 »
Alla ni som ska dit: jag saknar en liten stol/sittpall sedan jag var där förra året. Det är inte säkert att det var där jag tappade bort den men om det skulle dyka upp en herrelös stol skulle jag vara väldigt tacksam om någon ville ta med den västerut! Jag fick låna ett bord men hade med mig egen stol, kan jag ha ställt in den i förrådet av misstag när jag bar in bordet? Väldigt låg och liten, ljust trä, inget ryggstöd.
Det här är nog den enda bilden jag har på den:

Mewz

• Småland
« Svar #33 skrivet: 04 sep-12 kl 11:39 »
Vad är det för ankor och vaktlar ni har?

Blekingeanka (inte genbank) och jumbovaktlar kläckta för 4 veckor sedan. Jag tror att jag fått med maken på tanken :) Vi ska klura lite till och se om vi ska ner med eller utan barn i sådana fall.
Lyxhustru, kattuppfödare, genetiknörd och renrasfantast. Bor utanför stan med make, 4 ½ barn, ett dussin raskatter, 2 hundar, 2 hästar, blekingeankor och jumbovaktlar.

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #34 skrivet: 04 sep-12 kl 20:29 »
Mewz, kom hit. De ankorna är lättsålda, hur snygga som helst.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #35 skrivet: 07 sep-12 kl 12:32 »
Alla ni som ska dit: jag saknar en liten stol/sittpall sedan jag var där förra året. Det är inte säkert att det var där jag tappade bort den men om det skulle dyka upp en herrelös stol skulle jag vara väldigt tacksam om någon ville ta med den västerut! Jag fick låna ett bord men hade med mig egen stol, kan jag ha ställt in den i förrådet av misstag när jag bar in bordet? Väldigt låg och liten, ljust trä, inget ryggstöd.
Det här är nog den enda bilden jag har på den:
Hej Svarthönan. Jag tror inte det är här den är kvar. Den stod där i alla fall inte när vi plockade undan efter marknaden. Enda prylen som var "över" var en matlåda med pannkakor som mina höns fick äta upp ;)  Jag skall kolla efter den i förrådet där.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #36 skrivet: 07 sep-12 kl 20:33 »
Hej Svarthönan. Jag tror inte det är här den är kvar. Den stod där i alla fall inte när vi plockade undan efter marknaden. Enda prylen som var "över" var en matlåda med pannkakor som mina höns fick äta upp ;)  Jag skall kolla efter den i förrådet där.
Tack :) Nej som sagt, det är inte alls säkert, det är bara sista gången jag kan minnas att jag hade den. Skumt.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #37 skrivet: 07 sep-12 kl 20:38 »
Nu är det väl en vecka kvar...

mikatela

• Kvinna med starkt intresse för djur
    • Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #38 skrivet: 08 sep-12 kl 11:29 »
Jag kommer och har med mig kaninungar storsilver korsningar. Samt en eller ett par hönor.

Vad kostade en säljplats? :)
« Senast ändrad: 09 sep-12 kl 11:33 av mikatela »

Misomba

• Skåne
« Svar #39 skrivet: 08 sep-12 kl 16:10 »
Längtar såååå mycket......ska bli kul ;)

Undrar bara om någon kan lägga ut kordinaterna ;) hittas ofta på eniro om man trycker på SOS kordinater. Eller en exakt adress hade också fungerat.

Vi hörs och ses

Dela detta:

* Inloggade just nu

245 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser